Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som kan fortelle meg hvor mange typer nedre fremre bærearm som finnes til Audi A6 1,9 tdi 2002 mod, (se vedlagt bilde)?

Jeg finner bare to typer i Etka.

Jeg har kjøpt et komplett bærearm sett av en i klubben. Alle lenkearmene var like untatt den nedre fremre som var litt ulik, dvs at den hadde foring for fjærbenet som var 37mm bred, men på den den orginale min var 50mm. konen i enden var lik på begge, dvs 16mm målt i topp.

Der hvor nivåreguleringen er for xenon lysene, er det 4 "klumper" på den orginale, men den nye hadde "inn søkk".

fikk av selger 2 nye foringer til feste fjærben som var 50mm som jeg presset inn.

for å ta en ekstra sjekk, satte jeg to bolter gjennom foringene på begge bærearmene, det viste seg da at den nye bærearmen hadde en differanse fra den orginale målt fra kulen i enden på ca 10 mm, ellers så de helt like ut. dvs at ved å montere den nye bærearmen ville bilen bli ca 10 mm lavere. Vurderte dette til å ha liten betydning siden jeg har justerbart senkesett.

Men nå viser det seg at fjærbenet tar borti drivaskel når jeg svinger, er for liten klaring.

Det skal også sies at jeg kontaktet Møller, hvor de var så hyggelige at de gikk ut og målte på en bærearm som var til min bil, der var det 16mm på kon og 50mm over foring hvor fjærben er festet, dvs akkurat den bærearmen jeg skal ha.

se også vedlagt bilde av bærearm.

hvor mange typer nedre fremre bærearmer finnes til denne bilen, trodde det bare var to typer en med 16mm kon og en med 21mm?

Kan det være at denne bærearmen hører til en annen bil? feks A4?

Noen som har noen gode tips?

Mvh

Lars Ivar

bærearmnedrefremre1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.