#1 Skrevet Juni 6, 2010 (endret) Hei! Kjørte Golfen en tur i dag,2001 1,6- rolig i 80-90 km/t. Plutselig stoppet bilen, og kom med melding nevnt over:low oil pressure-stop. Olje og vann var på normalt nivå, og ikke ulyder eller høy temperatur på motor. Ventet 3-4 minutter, så prøvde jeg å starte motoren. Startet med en gang, og går helt normalt. Hva kan dette være???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 6, 2010 Leste ut med VagCom en feilkode: EGR excessive flow. Kan dette være årsaken, eller er dette noe annet? Bilen har lenge gått elendig i motbakker, og vil liksom ikke opp i turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 6, 2010 Fikk et slikt varsel selv en gang rolig kjøring i stabil hastighet, stoppet med en gang sjekket olje osv osv. Pusset bare kontakten på sensorerne, og det kom aldri tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 7, 2010 Leste ut med VagCom en feilkode: EGR excessive flow. Kan dette være årsaken, eller er dette noe annet? Bilen har lenge gått elendig i motbakker, og vil liksom ikke opp i turtall. Jeg sliter og med at bilen ikke vil opp i turtall... er litt som å kjøre trimmet moped. Man må tvinge det opp i turtall før det skjer noe over 3000rpm for min del.. men litt varierende. Misstenker gassspjeldstyreenheten jeg da....Men får ikke opp noen feilkode i vac com (hadde Lars Erik fra klubben som tok diagnose) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 7, 2010 Fikk opp det med EGR. Skal få sjekket det, og evt. tett katalysator. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 13, 2010 Byttet EGR, fikk da bort motorlampa som lyste. Ingen forskjell. Satte inn ny katalysator, ingen forskjell.......... Muligens noe bedre, men ikke mye. Bilen går bare på 5-600 omdreininger på tomgang når klimaen er avslått. Er den på, går den opp til ca 800. Bilen må tvinges opp i turtall, og har nesten ikke trekkraft. Noen som har forslag??? Har prøvd å rense gasspjeld, byttet plugger og luftfilter m.m. Bilen bruker også svært mye olje, prøvd forskjellig olje og tilsetningsstoff for biler som bruker olje. Også motorrens. dyserens har jeg også prøvd. Ligger ikke noen feilkoder på bilen. Selger snart bilen billig som reparasjonsobjekt, kjipt da, men hele bilen har mer eller mindre ramlet fra hverandre de få månedene jeg har hatt den...... Er virkelig Golf 4 så elendige biler???? Har måttet reparere det utroligste, og bilen er en velholdt 2000modell med 177K på telleren. Kost på bare deler på 3-4 mnd over 15000kr.... Og fremdeles funker ikke motoren som den skal, og masse annet dilldall. Aldri mer Golf 4 på meg. Hva kan jeg selge en Golf 4 stasjonsvogn 2000/2001 modell highline med climatronic og soltak for? Er vel ikke verdt mye med motor som ikke går skikkelig..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 14, 2010 Prøvd å koble ut LMM og/eller lambda? målt omdreiningsføleren på veiva? sjekket hallgiveren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 14, 2010 Er dette en 1,6 Bensin. Trodde det kun var dieselbiler som hadde EGR ventil jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 14, 2010 Prøvd å koble ut LMM og/eller lambda? målt omdreiningsføleren på veiva? sjekket hallgiveren? Der er ikke luftmengdemåler på den, ihvertfall ikke der de pleier være, ved luftfilterboksen. Der er på den eldre motoren uten 16V. Skulle ikke det andre dukke opp med Vagcom? Takk forresten for tips:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 14, 2010 Er dette en 1,6 Bensin. Trodde det kun var dieselbiler som hadde EGR ventil jeg? Der er EGR ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 14, 2010 Ta en kompresjonstest:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 14, 2010 Der er kompresjon, har sjekket det. husker ikke hvor mye, men likt på alle sylinderne. Brukte en sånn med en nål som slår ut, type Biltema. Byttet olje i dag, og dobbeltsjekket at register er riktig. Tror nok jeg må kvitte meg med bilen som repobjekt. Har aldri noensinne opplevd så mye gå i stykker på en bil på så kort tid. Eventuelt motorbytte, men ikke så lett å finne riktig motor. motorkode AUS. Har ikke selv kompetanse til det heller. Nå ryker bilen helt jævlig blått fra eksosen...................... Kan det være til motoren har gått litt på ny olje? Bilen brukte fra før svært mye olje. Forbruket har akselerert kraftig bare den tiden jeg har hatt den. Har kjørt den kanskje 300 mil. Sikkert etterfylt 3 liter, hvis ikke mer............. noen sier det kan være fastbrente stempelringer, eller tetningene. Orker snart ikke koste mer på den. Kjenner flere med Golf 1,6 som er rullet mye mer enn 177k som min, men de går jo problemfritt: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...