#1 Skrevet Februar 8, 2005 driver å skal bygge om s4 en littegrann. skal da flytte dumpventilen til slangen som sitter mellom innsuget og intercooleren. lurer da på om jeg kan bytte til åpen dumpventil istedenfor lukka? da det ikke var så bra med åpen dump på denne bilen hvis dumpen sto på sin orginale plassering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 8, 2005 Les denne posten her, med alle underposter før du tar en avgjørelse;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 8, 2005 Kjører med åpen dump på min 1.8T.. Har koblet meg på slangen mellom ic ig innsug.. har lest posten som har med dette og gjøre og det er nok en del som overdriver litt... Bruker mye mere bensin, ødelegger lmm,fusker, stopper osv osv.. Kan hende det blir litt anderledes på din motor siden den er litt større men tror nok ikke det skal ha så mye å si... Jeg har ikke merket NOE fra jeg skiftet til åpen... Målt bensinforbruk og den ligger som før.. Kanskje en liten anelse mere som mulig kan føre til litt soting i kat.. Men det får man leve med.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 8, 2005 Kjører med åpen dump på min s6 og det fungerer greit, bakdeler som mye bensinforbruk er til tider svært overdrevet. Har prøvd med og uten på min og forskjellen er ikke nevneverdig. En annen ting kan være ladetrykket du blåser ut i friluft som du må bruke tid og bensin på å bygge opp igjen, det kan i enkelte tilfeller være et bittelite poeng, men ikke sikkert du merker så mye. spørs helt hva som er gjort med motoren, hvor på turtallskurven turboen jobber mest... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 8, 2005 Da jeg kjøpte min S4, var det påmontert åpen dump. Som Terje Rønning påpeker, det er skrevet mye om dette temaet Slik jeg ser det finnes det ikke én positiv ting med åpen dump på disse bilene. Uavhengig av hvor du plasserer den dumpen din slipper den ut oppmålt luft... om den gjør det ved IC eller turbo'n skjønner jeg ikke at kan spille noen rolle. Det som ihvertfall er faktum på bilen min, er at den lugget etter hver gang jeg giret/slapp opp gasspedalen. Den fikk for fet blanding...så begynner lambdasonden å kompensere, noe som gjør at den blir for mager...før det stabiliserer seg igjen Du får lyd, men det får du også med kon-filter og bypass-ventil (altså lukket). Med bakgrunn i personlig erfaring vil jeg altså fraråde deg å montere åpen dump. Kjøpe ny katalysatorer koster forresten skjorta og litt mer...jeg ønsker derfor å bevare mine så lenge som mulig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...