115 hk ATJ PD med ødelagt turbo. Hvilke muligheter?

Anbefalte innlegg

Er ute etter muligheter for min Audi A4 med ødelagt VNT mekanisme på turbo.

 

Hvordan er det å benytte deler fra 130hk motoren? Er det mye som må byttes? Regner med at dysene må skiftes, og at toppakning lever farlig. Må jeg benytte chip ved et slikt oppsett eller fins det andre muligheter?

 

Hvor får jeg tak i billigst 115hk turbo? Ser de ligger på ebay til 399 usd og selger har god salgstatistikk, men er litt betenkt på å kjøpe noe så stort/tungt fra USA m.t.p frakt.

Er vel sikkert bedre å kjøpe i Norge da man får med garanti og mye billigere frakt.

 

Ser både 115hk og 130hk turbo koster like mye på norsk bildelsenter. 6995 kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang ebay, tror jeg betalte drøyt en høvding i frakt for å frakte turboen min inn over dammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen som NBS har er overtruffent bra i Norge. Er vel ikke noen som er billigere. 400 dollar, da er jeg skeptisk. Jeg ser nye ligger på 700 og oppover i USA. Så dette må være en overhalt eller lignende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NBS selger vel noe kopi greier?, står ikke garret på di iallefall. Ifølge bildene iallefall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv "nye" turboer fra vag er overhalte somregel så det er ikke alltid crap:) All innmaten blir jo byttet og husene satt til ny stand. Det er grunnen til at det er byttedel:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om denne turboen passer til min bil?

Er jo GT 1749v som sitter på audien å..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet? GT1749v skal jo sitte på bilen min også. Men er jo mulig det finns flere utgaber av den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboane er i to utgåver, ei utgåve for langstilte motorar og ei for tverrstilte motor. Skilnaden er at den tverrstilte utgåva har intergrert eksosmanifold, medan den langstilte utgåva er bolta på manifolden. http://www.diesel-power-concept.de/shop/index.php?cat=c8_Tuning-Turbo-TDi.html Den turboen som du viser til, er for ein langstilt motor.

 

GT1749V og GT1749VA passar om ein annan, med unntak av utløpet på kompressorsida. Der må du ha ein overgang om bytter frå V til VA. http://www.kermatdi.com/servlet/-strse-43/VNT-dsh-17-hose-adapter-%28without/Detail

 

Ein 1747V og ein 1749VA gjev same ladetrykk om du har original chip. For å utnytta det høgare matingstrykket som VA-turboen kan gje, må du ha tilpassa chip.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.