#1 Skrevet Juni 7, 2010 Er ute etter muligheter for min Audi A4 med ødelagt VNT mekanisme på turbo. Hvordan er det å benytte deler fra 130hk motoren? Er det mye som må byttes? Regner med at dysene må skiftes, og at toppakning lever farlig. Må jeg benytte chip ved et slikt oppsett eller fins det andre muligheter? Hvor får jeg tak i billigst 115hk turbo? Ser de ligger på ebay til 399 usd og selger har god salgstatistikk, men er litt betenkt på å kjøpe noe så stort/tungt fra USA m.t.p frakt. Er vel sikkert bedre å kjøpe i Norge da man får med garanti og mye billigere frakt. Ser både 115hk og 130hk turbo koster like mye på norsk bildelsenter. 6995 kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 7, 2010 ang ebay, tror jeg betalte drøyt en høvding i frakt for å frakte turboen min inn over dammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 7, 2010 Prisen som NBS har er overtruffent bra i Norge. Er vel ikke noen som er billigere. 400 dollar, da er jeg skeptisk. Jeg ser nye ligger på 700 og oppover i USA. Så dette må være en overhalt eller lignende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 7, 2010 NBS selger vel noe kopi greier?, står ikke garret på di iallefall. Ifølge bildene iallefall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 7, 2010 Selv "nye" turboer fra vag er overhalte somregel så det er ikke alltid crap:) All innmaten blir jo byttet og husene satt til ny stand. Det er grunnen til at det er byttedel:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 7, 2010 Det er forsåvidt greit det, men da vet du ivertfall at de er renovert skikkelig om man kjøper de på møller. Her http://www.idparts.com/catalog/index.php?cPath=29_117&sort=2a&page=2 koster en VNT fra over 800 usd. Derfor er jeg skeptisk til og kjøpe en på ebay til halve prisen. Er som regel ikke så store skilnader i pris i USA. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 8, 2010 http://www.kermatdi.com/ les litt her. :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 11, 2010 Noen som vet om denne turboen passer til min bil? Er jo GT 1749v som sitter på audien å.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 12, 2010 ingen som vet? GT1749v skal jo sitte på bilen min også. Men er jo mulig det finns flere utgaber av den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 13, 2010 (endret) Turboane er i to utgåver, ei utgåve for langstilte motorar og ei for tverrstilte motor. Skilnaden er at den tverrstilte utgåva har intergrert eksosmanifold, medan den langstilte utgåva er bolta på manifolden. http://www.diesel-power-concept.de/shop/index.php?cat=c8_Tuning-Turbo-TDi.html Den turboen som du viser til, er for ein langstilt motor. GT1749V og GT1749VA passar om ein annan, med unntak av utløpet på kompressorsida. Der må du ha ein overgang om bytter frå V til VA. http://www.kermatdi.com/servlet/-strse-43/VNT-dsh-17-hose-adapter-%28without/Detail Ein 1747V og ein 1749VA gjev same ladetrykk om du har original chip. For å utnytta det høgare matingstrykket som VA-turboen kan gje, må du ha tilpassa chip. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...