Anbefalte innlegg

Hvordan er det å bytte motor på Audi A4 (b5)? Hvilken type motor kan jeg sette inn i bilen min uten å bytte så alt for mye av det elektriske og sånne ting

Idag har jeg en 1.6liters motor

Motorkode: ADP/AHL

Motoreffekt: 74

Kan jeg f.eks sette inn en 1.8 motor? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at akslingene er forskjellig fra 1.8 til 1.6. Men kan vel komme rundt med å flytte flensen fra 1.6 kassen over på 1.8-kassen, tror det går.

Bremsene foran er forskjellige.

Eksos er forskjellig.

Alt av sensorer er forskjellig, og layoten er en del annerledes på 1.8, med kjølevann, luftinntak og gasspjeldhus osv.. Men får man det komplett så..

1.8t har forskjellig speedometer også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså en stor operasjon da :) Kanskje bedre å kjøpe ny bil da :) Da jeg alt vurderer det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her.. har samme driten, hehe. 102 late ponnier..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enn ifra 1.8 til 1.8turbo? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.8 og 1.8T har forskjellig instrumentpanel, og skal man ha turbo er visst ikke den vanlige 1.8-motoren lik, så man kan ikke bare skru på en turbo iallefall. Har byttet bremser på alle tre, syntes 1.8 og 1.8t så lik ut i diameteren foran, 1.6en var hakket mindre.

Med ECU og sånn vet jeg ikke helt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.