#1 Skrevet Juni 7, 2010 Hvordan er det å bytte motor på Audi A4 (b5)? Hvilken type motor kan jeg sette inn i bilen min uten å bytte så alt for mye av det elektriske og sånne ting Idag har jeg en 1.6liters motor Motorkode: ADP/AHL Motoreffekt: 74 Kan jeg f.eks sette inn en 1.8 motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 7, 2010 Jeg vet at akslingene er forskjellig fra 1.8 til 1.6. Men kan vel komme rundt med å flytte flensen fra 1.6 kassen over på 1.8-kassen, tror det går. Bremsene foran er forskjellige. Eksos er forskjellig. Alt av sensorer er forskjellig, og layoten er en del annerledes på 1.8, med kjølevann, luftinntak og gasspjeldhus osv.. Men får man det komplett så.. 1.8t har forskjellig speedometer også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 7, 2010 Altså en stor operasjon da Kanskje bedre å kjøpe ny bil da Da jeg alt vurderer det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 7, 2010 Samme her.. har samme driten, hehe. 102 late ponnier.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 8, 2010 enn ifra 1.8 til 1.8turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 8, 2010 1.8 og 1.8T har forskjellig instrumentpanel, og skal man ha turbo er visst ikke den vanlige 1.8-motoren lik, så man kan ikke bare skru på en turbo iallefall. Har byttet bremser på alle tre, syntes 1.8 og 1.8t så lik ut i diameteren foran, 1.6en var hakket mindre. Med ECU og sånn vet jeg ikke helt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...