#1 Skrevet Februar 8, 2005 Hei jeg har en Golf II 87 mod. Jeg har vist fått 1 lite hull på hver av mine kanaler. De er ikke noe mer en 1,2 cm i diameteren. Men nok til at jeg fikk en 2'er feil på EU kontrollen. Jeg må få tetta disse på et eller annet vis. Men ønsker ikke å bytte ut kanalene. Jeg har tenkt på å sveise dem igjen, men har ikke noe slikt apparat. Er det noen som har noe tips på å få tetta disse hullene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 8, 2005 Få noen som kan til å sveise for deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 8, 2005 Dette bør nok gjøres litt ordentlig så sveising må nok til ja. Kjenner du ingen som kan sveise dette for deg? Bør jo ikke være så all verdens med arbeid å få gjort. Thor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 8, 2005 byggskum: fyll opp innvendig (for å ikke bruke for mye sparkel, dyrere enn skum )) sparkel: ha på sparkel i hullet, og slip så til slik at det er ut som om det går i ett med stålet.... Understellsguffe: bruke en seig asfalt guffe opplegg, og smør så pent som mulig over, (ikke lett, seig guffe) og gjør det slik som det skal se ut omtrent, og så tar du deg en tur på grusvegen, slik att det fester seg mye støv å dritt i asfalt guffa.... blir et ganske bra resultat, gjorde dette på en fiesta jeg hadde, måtte bare teste, funket det, men bilen ble ikke godkjent av andre grunner da, som jeg egentlig regnet med, men dem så det ikke... hullene som jeg hadde var kanskje, tja 5-6cm lange, og 2-3 bredt eller noe... :D:D MEN ER KANSKJE IKKE DEN MEST DRIFTSIKKRE MÅTEN Å GJØRE DETTE PÅ.... men skal gå fint om du sveiser inn en stålplate over hullet, tror ikke det skulle bli noe problem å få gjennom eu-kontrollen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 8, 2005 Hei jeg har en Golf II 87 mod.Jeg har vist fått 1 lite hull på hver av mine kanaler. De er ikke noe mer en 1,2 cm i diameteren. Men nok til at jeg fikk en 2'er feil på EU kontrollen. Jeg må få tetta disse på et eller annet vis. Men ønsker ikke å bytte ut kanalene. Jeg har tenkt på å sveise dem igjen, men har ikke noe slikt apparat. Er det noen som har noe tips på å få tetta disse hullene? Trur dem som har tatt kontrollen din må lese regelverket nøyere.. 1/3 av kanalen i omkrets skal være borte eller ett hull på 20cm da er det 2 feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 8, 2005 Trur dem som har tatt kontrollen din må lese regelverket nøyere..1/3 av kanalen i omkrets skal være borte eller ett hull på 20cm da er det 2 feil. i di to bærebjelkene under???? det er jo ganske mye da, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 8, 2005 i di to bærebjelkene under???? det er jo ganske mye da, Jepp det mener vi også, men må holde retningslinjene til biltilsynet. Sån e det bare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 8, 2005 Jepp det mener vi også, men må holde retningslinjene til biltilsynet.Sån e det bare. om det skal bli godkjent, så kunne dem jaggu ha godkjent fiaskoen min også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 8, 2005 Hadde jeg fått en mangel på noe slikt så hadde jeg kjørt innom biltilsynet og klaget på det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 8, 2005 byggskum: fyll opp innvendig (for å ikke bruke for mye sparkel, dyrere enn skum ))sparkel: ha på sparkel i hullet, og slip så til slik at det er ut som om det går i ett med stålet.... Understellsguffe: bruke en seig asfalt guffe opplegg, og smør så pent som mulig over, (ikke lett, seig guffe) og gjør det slik som det skal se ut omtrent, og så tar du deg en tur på grusvegen, slik att det fester seg mye støv å dritt i asfalt guffa.... blir et ganske bra resultat, gjorde dette på en fiesta jeg hadde, måtte bare teste, funket det, men bilen ble ikke godkjent av andre grunner da, som jeg egentlig regnet med, men dem så det ikke... hullene som jeg hadde var kanskje, tja 5-6cm lange, og 2-3 bredt eller noe... :D:D MEN ER KANSKJE IKKE DEN MEST DRIFTSIKKRE MÅTEN Å GJØRE DETTE PÅ.... men skal gå fint om du sveiser inn en stålplate over hullet, tror ikke det skulle bli noe problem å få gjennom eu-kontrollen Hah, du er en sånn som skulle hatt juling.. Dette bør kun gjøres på biler du VET skal på skroten etterpå, for ikke å gi neste eier unødig lidelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 8, 2005 Hah, du er en sånn som skulle hatt juling.. Dette bør kun gjøres på biler du VET skal på skroten etterpå, for ikke å gi neste eier unødig lidelse. Tror du må lese det innlegget med noe ironi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 8, 2005 Dette bør kun gjøres på biler du VET skal på skroten etterpå, for ikke å gi neste eier unødig lidelse. var jo meningen å det da... ble stoppet av politiet, var avskiltningsbegjæring på den (mangel på eu), hehe.... så jeg håpet på at den kanskje ville gå gjennom, så jeg kunne leke meg litt med bilen, og så levere bilen om noen uker, eller når jeg startet på jobb igjen, sommerferie.... om jeg skulle ha hatt den så hadde jeg så klart fått det sveiset, hehe bilen var så si gjennomrusten, så var ikke noe å ha uansett ... bilen ble ikke godkjent, fordi det var altfor mye rust på noe bremsegreier eller noe slikt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 9, 2005 Trur dem som har tatt kontrollen din må lese regelverket nøyere..1/3 av kanalen i omkrets skal være borte eller ett hull på 20cm da er det 2 feil. Takk takk. mange nyttige tips her må jeg si Da har jeg forresten en høne å plukke med verkstede som tok den EU kontrollen. Vis dem ikke følger lover og regler for eu-kontrollen... Mvh Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 9, 2005 Takk takk. mange nyttige tips her må jeg si Da har jeg forresten en høne å plukke med verkstede som tok den EU kontrollen. Vis dem ikke følger lover og regler for eu-kontrollen... Mvh Kristian Kjør innom biltilsynet å klag så får du dem til å sjekke om det er en mangel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 9, 2005 Hvis du er glad i og lese kan du kikke på denne siden hvor du vil finne informasjon om rettningslinjer/krav ifbm eu kontroll. Helt nederst på siden et eks på rustbedømming. http://www.vegvesen.no/1069341116347/vegvesen-Page-SVVsubSideInnholdMal_1069341116353.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 9, 2005 Hvis du er glad i og lese kan du kikke på denne siden hvor du vil finne informasjon om rettningslinjer/krav ifbm eu kontroll. Helt nederst på siden et eks på rustbedømming. http://www.vegvesen.no/1069341116347/vegvesen-Page-SVVsubSideInnholdMal_1069341116353.html Ja der er jo regelverket. skriv ut det. men gå til biltilsynet å klag, for da vil dem ta det opp med verkstedet. For da slipper kansje andre å få likedane mangler av dem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...