Hva feiler det girkasser til vw golf iv

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett mange annonser på nettet kan jeg ikke unngå å legge merke til hvor mange bileiere av vw golf iv som har fått byttet girkassen sin på bilen sin.

Noen som kan fortelle meg hva som er problemet med disse girkassene?

Såg senest en bil igår på nettet som hadde fått byttet girkassen sin på 2000mod golf. Som var godt 62.000km

Visst dette er en barnesykdom ifra di første som kom ut i 98 syns jeg det er rart at dette ikke er ordnet opp i til en 2000mod.:confused:

Noen med erfaringer med dette som har noen fornuftige svar?

 

Mvh. Kjell Edvin Leonhardsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har som har vært borti problemer med disse girkassene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naglene til diffen pleier å ryke, slik at den går i stykker, og da går det stort sett hull på girkassehuset, og olja renner ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VW har vel aldri hatt helt stor suksess med girkassene sine, verken på Mk4 eller Mk3.. jeg har problemer med min også, og Polo 6n 16V bytter de jo girkasser oftere enn de bytter sokker.

 

På min Mk3 så er det Synk. til 2dre giret som er slitt.. skraper godt ved giring på kald motor over ett visst turtallspunkt.. har også opplevd 1 gang at den var vrien og få i første gir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde en 99 mk4 1,6 og der gikk kassa etter ca 100000km..

Ikke noe spesielt grisekjørt var den heller (før jeg fikk lappen:D)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest noe om at Golf IV med 1.8 uten turbo (125 hk), 1.8T, 2.3 V5 og 2.8 V6 samt noen TDI-modeller har en annen girkasse som tåler mer..

 

Er visst bare 1.4 og 1.6 bensin som har den "dårlige", er det noen som vet noe mer om dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er stort sett girkassene på 1.4 og 1.6l som blir skiftet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det nå er rart at di ikke klarer å fiksa dette fram til en 2000mod

Må jo være klar over problemet?

Og hvordan fungerer garanti på slike ting?

5år eller opp til 100.000km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha sett mange annonser på nettet kan jeg ikke unngå å legge merke til hvor mange bileiere av vw golf iv som har fått byttet girkassen sin på bilen sin.

Noen som kan fortelle meg hva som er problemet med disse girkassene?

Såg senest en bil igår på nettet som hadde fått byttet girkassen sin på 2000mod golf. Som var godt 62.000km

Visst dette er en barnesykdom ifra di første som kom ut i 98 syns jeg det er rart at dette ikke er ordnet opp i til en 2000mod.:confused:

Noen med erfaringer med dette som har noen fornuftige svar?

 

Mvh. Kjell Edvin Leonhardsen

 

Til meg var det reversjen som røk på min 3 er golf. Lokale forhandleren fortalte at de hadde ekstremt mange nybilgaranti saker vedrørende girkassene til golf. Og at det var et kjent problem. De hadde heller ikke noen spesiell formening om hvorfor kassene så lett ryker.

 

Edit : Tror det var en 3 års garanti på girkassene....?????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var å så på en 2000mod som hadde gått 125000km, han måtte bytte girkassa. Han tror jeg fikk halvparten av kostnadden dekt.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var å så på en 2000mod som hadde gått 125000km, han måtte bytte girkassa. Han tror jeg fikk halvparten av kostnadden dekt.......

 

Ja, mulig de har moderert garantien på dette, da dette tydeligvis er et problem de ikke får orden på....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.