Bytte av olje på manuell-girkasse Audi A4 b5

Anbefalte innlegg

Heisann:p

Sitter å vurderer å få bytta olja på girkassen på min '97 Audi A4 b5 1.8 20v.

Har nå trilla 262.000 km og kan skurre iblandt på vei inn i 3 og 4 gir.

Møller sier at dette ikke trengs men mange sier annet.

Så; Burde dette gjøres? Og er det noe man kan gjøre selv? Har tilgang til ganske så nytt verksted-lokale med proff løftebokk og alt av verktøy som skulle trengs mener jeg så skal ikke stå på det.

Må få bytta reg.reima på bilen straks pga 5 - årsgrensa og vurderer å dra til Svergie å få dette gjort.

Mulig jeg ber de bytte på kassa samtidig, Men er bare at budskjettet er meget, meget stramt fremover pga leiliget til høsten:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid greit med ny olje:) Bytt ivei! Bytter hver 60000km på mine biler med manuell kasse:)

Enkelt å gjøre selv. husk å peile olja en gang ekstra etter at du har satt den i gir og løst ut clutchen slik at du får turnet litt på alt inne i kassa, hender at første peiling blir litt lite etter man har gjort det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre :)

Skal få fatt på girkasse olje fra Royal Purple, samt en sånn overgang til påfyllings bolten. VAG verktøy ifølge verkstedhåndboka. Må jeg ha ei slik pumpe for å få olja inn i kassen? Selger slike på Biltema.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar du min bil i samme slengen? ^^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du greier det der selv Tord :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du bytte olje? Skal gjøre det samme på min bil, har samme type bil som deg, stasjonsvogn Audi A4, 1,8T.

Hvordan gjør man det? Hvor tapper man ut, fyller på, osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump!

Noen som har en grei guide? verktøy?

Min har vandret 307k km nå og trenger vell et oljebytte! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som det mye annet av VAG med FWD er det vel 17mm 6-kant(17mm bolthode feks) som tappe- og påfyllingsplugg..

Løsne begge to først, så er du sikker på at du får fyllt på igjen om du tapper ut ;)

La alt renne ut, skru inn pluggen og fyll til det renner over i påfyllingspluggen..

Du ser fort hvor disse plugene er når du er under bilen.. Tappepluggen sitter midt under kassa, påfyllingspluggen er i framkant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.