Anbefalte innlegg

Lysene mine fungerer ikke helt som de skal.

Bakre kjørelyset på venstre siden fungerer ikke, og når jeg alle lysa står av, og jeg blinker til høyre, så går parklyset på høyre side og blinklyset på høyre side på... :confused:

blinker jeg til venstre, så går bakre kjørelyset på, parklyset på venstre side på itillegg til blinklyset på venstre side...skal jo ikke være sånn...hva er gærent? alle pærene fungerer...

noen sier det er jordingsfeil...men åssen fikser jeg evt. det?

akkurat fått meg bil, så har ikke akkurat mest peil...men vil jo lære..

På forhånd takk for alle svar...

 

Hilsen Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lysene mine fungerer ikke helt som de skal.

Bakre kjørelyset på venstre siden fungerer ikke, og når jeg alle lysa står av, og jeg blinker til høyre, så går parklyset på høyre side og blinklyset på høyre side på... :confused:

blinker jeg til venstre, så går bakre kjørelyset på, parklyset på venstre side på itillegg til blinklyset på venstre side...skal jo ikke være sånn...hva er gærent? alle pærene fungerer...

noen sier det er jordingsfeil...men åssen fikser jeg evt. det?

akkurat fått meg bil, så har ikke akkurat mest peil...men vil jo lære..

På forhånd takk for alle svar...

 

Hilsen Fredrik

 

Det med at lysene lyser (på ene siden av bilen) er fra importbiler, og er der kun feks for parkering i veg så kan lys kan stå på på den siden som er ut mot veien. (strømbesparende)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med at lysene lyser (på ene siden av bilen) er fra importbiler, og er der kun feks for parkering i veg så kan lys kan stå på på den siden som er ut mot veien. (strømbesparende)

 

Okai, takker for det... :)

da har jeg bare et problem da...heh, hvorfor lyser ikke venstre baklys annet enn når jeg blinker til venstre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

virker som jordingsfeil ja. sjekk kabler om det har blitt brennt hull på isolasjonen slik at de ligger i kontakt med karoseriet. hadde noe liggnende på min forrige bil, da var det kablene til tilhengerfeste som gjorde d. Hadde fjerna tilhenger feste å ikke isolert kablene god nok, dem brant vist sammen gitt. vakke min skyld :rolleye:

 

vanskelig å finne akkurat feilen, er en tidkrevende prosses. men få noen som har peiling på feilsøking på elektronikk til å hjelpe deg. (sjekk om det har sitti tilhengerfeste på den før, eventuelt om kablene ligger igjen)

 

lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okai, da er det vel bare til og starte og feilsøke da...

går VK1 elektronikk, så lærer vel litt av det, samtidig som jeg kan litt fra før...

og om jeg absolutt ikke får det til, så må jeg vel bare få en eller annen til og fikse det for meg mot betaling...kjenner noen som kan fikse det, men da minsker det seff i lommeboka : gråter :

 

takk for svar hvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørelyset bak på venstre side fungerer ikke og parklyset foran på venstre side fungerer heller ikke... hva kan være feil? :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.