Anbefalte innlegg

Er det noen som har skiftet lagre på diffen foran på en 100q (C4)?

Diffen min knatrer som ett uvær under pådrag, så nå er det på tide å skifte lagre,

eller hele gearkassen).: bh :

Jeg lurer på hvilken type lagre som sitter der.

Hvis noen har størrelsen på disse, er jeg evig takknemlig.:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har overhalt disse kassene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må uansett ha chims sett osv, så letteste er vel bare å bestille nye orginalt:) Er mye oppmålinger og chimsing som må til ved overhaling av en kasse så om du ikke har en riktig rephåndbok eller verktøy til det så hadde jeg satt det bort:) Ren splitting/utskifting av lager og montering uten å justere klaringer blir aldri bra.

my bad om du visste dette:) Måtte bare si ifra i tilfelle:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mange som har byttet lager i girkasser uten å ha målt tannklaringer og shimset osv. Bare å søke litt på forumet så finner du flere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sikkert:) Men at flere gjør det betyr ikke at det er riktig:) eller bra.. om klaringene er feil så kan det slite på lager i diffen, i selve kassa, anlegsflate mellom pinjong og kronhjul kan bli feil om backlashen er shimset feil noe som kan føre til brudd på tenner, slitasje, svekket styrke.

Det er veldig fastsatte måleverdier og spesifike prosedyrer ved instilling av lagerklaringer i en kasse.

Har overhalt flere kasser pga feiljusteringer av klaringer tidligere på de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.