#1 Skrevet Juni 9, 2010 I morges var det ikke antydning til at startmotoren skulle slå inn. Alt annet funket. Har nå i ettermiddag prøvd med startkabler, men neida... Prøvde å slepe den i gang, men heller ikke da er det antydning til start. Det er altså hverken startmotor eller batteri det er noe feil med, og alle sikringer er hele. Dette er en A6 '96 med 2.8 AAH-motor. Denne har aldri hatt dette problemet før. Finnes det releer eller noe som typisk kan være synderen? Kabler som bør sjekkes? Forslag mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 9, 2010 skjedde på min a8 også. var en skjøt under bilen. Lednigen fra batteriet hadde en skjøt på passasjer sia, rett etter den kom ut fra kanalen som ledningen går i. Det hadde irra så kabelskoene hadde blitt ødelagt. Jeg avmantla ledningn og lodda de skikkelig sammen:) Det er iallefall en standard feil på a8. Håper du finner en løsning:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 9, 2010 Har du anledning til å lese ut feilkoder ? Jeg hadde et lignende problem, og der var det hallgiveren på kammen som var synderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2010 Det aadne sier har jeg også sett på en a6 2.8.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 10, 2010 Jeg skal sjekke om det er en slik kabel på A6. Jeg er klar over at hallgiveren kan svikte, men det skal ikke hindre startmotoren? Jeg har ikke feilkodeleser. Det rare her er at ALT annet fungerer, men starteren slår ikke inn og den lar seg ikke taue i gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 10, 2010 Jeg skal sjekke om det er en slik kabel på A6. Jeg er klar over at hallgiveren kan svikte, men det skal ikke hindre startmotoren? Jeg har ikke feilkodeleser. Det rare her er at ALT annet fungerer, men starteren slår ikke inn og den lar seg ikke taue i gang. Jeg har Vag-Comkabel jeg om du trenger Skal ikke se bort fra at det er hallgiveren da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 11, 2010 (endret) Et tips som jeg har benyttet meg av før når hallgiver har kranglet, er å helle vann på den. (Ja, faktisk!) Syns det er veldig rart at ikke startmotor går rundt likevel. Skal se om jeg kan grave i permer og finne 2.8. Er jo helt klart ikke strøm i den ledningen som går til innslaget på starter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 12, 2010 Prøv med startkabler fra en annen bil, og koble til på +bolten på høyre side i motor rommet. Hvis du har brudd/dårlig kontakt fra batteriet, er dette en grei måte å sjekke på. Starter skal tørne, selv om hallgiver er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 12, 2010 Det er ikke brudd i kabelen, det vet jeg sikkert. Takluke, vinduer, lys osv virker helt uanstrengt. Er det kanskje et rele som har tatt kvelden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 12, 2010 Sjekket tenningslåsen? De er jo kjent for å ryke i ny og ne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 12, 2010 Sjekket tenningslåsen?De er jo kjent for å ryke i ny og ne. Stemmer hvertfall med at det ikke kommer fram strøm til innslag på starter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 31, 2010 Nå går bilen igjen. Det var jordingskabelen som var eiret mot motorfestet. Målte kabelen tidlig, og så at den var hel. Tenkte etterhvert at feilen måtte ligge her. Startkabel direkte fra minuspol til motoren bekreftet mistanken. Pusset kontaktflatene og smurte på kobberpasta,vips var alt i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...