#1 Skrevet Juni 9, 2010 Er det noen her som vet hvorfor ikke NOEN klarer å tette dette??? Har vært inne 9 GANGER nå.. Betalt hver JÆVLA gang i den tro om at lekasjen har blitt stoppet.. Kan nevne noe som er byttet topp pakning/toppdeksel pakninger og full pakk box sett for hele motoren Det er på NIPPET jeg går till advokat med dette men hvordan er loven mot slike ting???? Kan nevne hvor det lekker nå: Det lekker rundt venstre turbo Det lekker under turbo på høyre side Det lekker over olje filter Å dette resulterer i at det det rinner til ALLE kanter, dette kan være olje fra gammle lekasjer, hvem vet. Dette er hva jeg ser når jeg åler meg under bilen, + ser fra motor rommet å ned... Kan ikke fortsette å legge igjen 10000 tusin vis av kroner til folk som FAN ikke vet hva de driver med... Så om noen kan med lover å regelverk så si gjerne ifra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 9, 2010 vell, er vell garanti på jobben? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 9, 2010 vell, er vell garanti på jobben? Ja det er jo det jeg og vill tro å burde være. Hmmm jeg gir snart opp De vil jo bare si at bilen er trimmet ergo min egen feil.. å bla bla bla 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2010 Pleier å lekke på fra pakkningene under kjedetrammerene dine i toppen. alltså lekasje som renner nedover fra venstre topp i fremkant og høyre i bakkant:) Lekasjene kan være store og klines bra utover motoren. Dette er veldig vanlig på samtlige 5v v6. Er disse byttet? små sorte stål pakkninger og 2 gummi halvmåner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 9, 2010 Ettersom jeg har forstått det så ja... tror dette kitktet var med FULLT cam reim kit m/ pakninger, MEN igjen trenger det jo ikke si at det er 100% tett etter en stund. Jeg vet V6 5v har et lekasje problem, men har aldri visst hvor den evt var... Er det ikke DA en garranti fra audi?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 9, 2010 Jo om bilen er solgt ny i norge har gått under 100000km og er under 3 år siden bilen ble solgt ny, så dekker audi 2 av 3 år og møller 3 året. utover det har man reklamasjonsrett 2 år til alltså ikke garanti men rett til å få klagen på et produkt vurdert. Vil si at nedre bunnpanne pakning og delvis øvre bunnpannepakning + kjedestrammer pakningene er dessidert de vanligste lekasje punktene på v6 5v:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 9, 2010 Høres ut som nye to dager på verksted å 10000kr fattigere igjen..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 9, 2010 Jo om bilen er solgt ny i norge har gått under 100000km og er under 3 år siden bilen ble solgt ny, så dekker audi 2 av 3 år og møller 3 året. utover det har man reklamasjonsrett 2 år til alltså ikke garanti men rett til å få klagen på et produkt vurdert. Vil si at nedre bunnpanne pakning og delvis øvre bunnpannepakning + kjedestrammer pakningene er dessidert de vanligste lekasje punktene på v6 5v:) Dette er vel symptomer på diesel V6'ere?? eller forekommer de ofte på bensin biler også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 9, 2010 Ja det er vanligs med vdp lekasjer og bunnpanne/simmering lekasjer på v6tdi pga tett veivhusfilter og for høyt veivhustrykk (service punkt å sjekke veivhustrykk på disse) kjedestrammer har ikke 2,5tdi v6 så det gjelder kun bensin, bunnpannepakkninger/tettninger er også tildels vanlig på bensin, men kjedestrammer pakkninger er vanligst. Spess at de ikke har funnet ut av det, er somregel enkelt.. bare å spyle motor over og under helt ren og la den gå til man ser hvor olja kommer.. spess om de ikke har klart det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 9, 2010 Høres ut som nye to dager på verksted å 10000kr fattigere igjen..... klarer dem ikke å få motoren tett så skal dem vell gjøre jobben på nytt igjen?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 9, 2010 klarer dem ikke å få motoren tett så skal dem vell gjøre jobben på nytt igjen?! Det er jeg iogforseg enig i om det ikke har gått veldig lang tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 9, 2010 Det er jeg iogforseg enig i om det ikke har gått veldig lang tid. Lang tid ahr det gått ca 4 mnd, men bilen har rullet ca 150 mil etter det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 9, 2010 Burde være tett lengre enn 1500km og 4mnd.. hadde nok hørt om det var noe de tok på seg som omarbeid:) Kansje litt problematisk å bevise om det er en ny lekasje eller samme gamle men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 9, 2010 Burde være tett lengre enn 1500km og 4mnd.. hadde nok hørt om det var noe de tok på seg som omarbeid:) Kansje litt problematisk å bevise om det er en ny lekasje eller samme gamle men Sant.. må ta meg noen tlf i morgen å så får vi se hva som skjer... Irritenrende når autoriserte merkes forhandlere ligger 15 mil unna.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...