Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med airbag....

Problem kort versjon: airbaglampe lyser, feilmelding sier def. sensor for passasjerstol. Sensor byttet, lampe lyser fortsatt. Feilmelding sier spenning til sensor for passasjerstol kortsluttes.

VAG har ikkke noe godt svar, så derfor må jeg spørre ekspertene her inne! Noen som har vært borti lignende?

Har sjekket plugg på sensor og plugg på sete. Men jeg vet ikke hvor styre-enhet eller eventuelle andre plugger/kontakter for dette ligger, så mer er ikke sjekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe løsning på problemet ditt, men er meget interessert i en! Grunnen er at airbag-lampen min begynte å lyse i går sånn helt uten videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med airbag....

Problem kort versjon: airbaglampe lyser, feilmelding sier def. sensor for passasjerstol. Sensor byttet, lampe lyser fortsatt. Feilmelding sier spenning til sensor for passasjerstol kortsluttes.

VAG har ikkke noe godt svar, så derfor må jeg spørre ekspertene her inne! Noen som har vært borti lignende?

Har sjekket plugg på sensor og plugg på sete. Men jeg vet ikke hvor styre-enhet eller eventuelle andre plugger/kontakter for dette ligger, så mer er ikke sjekket.

Har samme bil som deg og hatt samme sak. Mål jordingskabelen (svarte som går inn til pluggen). I mitt tilfelle var det en kortslutning i siden (under gulvtrekke ved døra, mot setet) akkurat hvor kvinnfolket bruker presse colaflaskene på plass.. Kabelen hadde ingen tegn på at den hadde noe med airbagsystemet å gjøre, men det viste seg at det var felles jord på diverse komponenter på høyresiden (samme på venstresiden) og sensoren til airbagen er visst veldig følsom for nettopp jordfeil på dette.

Etter å ha fikset det gikk det tre måneder, da fikk jeg samme på nytt (alltid passasjersiden merkelig nok, neste gang tror jeg jeg bytter dame :D). Da var det dårlig lading på bilen som gjorde at jeg fikk samme feilkode, ble spenningsfall i anlegget fra tid til annen som gjorde at sensoren fikk fnatt :/

Nå har jeg ikke sett den på 4 måneder, så nå tror jeg den er finfin igjen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svaret. Kan hende det kan komme til hjelp for meg også, for det kom etter at jeg satte et verktøysett type stor inn bak setet i går. Mulig det har samme virkning som nevnte colaflaske. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme bil som deg og hatt samme sak. Mål jordingskabelen (svarte som går inn til pluggen). I mitt tilfelle var det en kortslutning i siden (under gulvtrekke ved døra, mot setet)

Åssen plugg... Den som går inn på setet? For på sensoren er det bare to ledninger. Brun og lilla/sort.

Skulle egentlig på verkstedet å sjekke litt i kveld, men min gode venn sofa`n overtalte meg til litt hjemmekos!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen plugg... Den som går inn på setet? For på sensoren er det bare to ledninger. Brun og lilla/sort.

Skulle egentlig på verkstedet å sjekke litt i kveld, men min gode venn sofa`n overtalte meg til litt hjemmekos!!

Kan ta noen bilder i morgen, skal inn med nye stoler i min så da skal airbag'en deaktiveres, så passer perfekt med noen bilder av hvor kablene går ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ta noen bilder i morgen, skal inn med nye stoler i min så da skal airbag'en deaktiveres, så passer perfekt med noen bilder av hvor kablene går ;)

Toppers...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fortsatt ikke funnet noen årsak til feilen jeg... Har sjekket kontakter på setet og en del av ledningsnettet. Men jeg er ikke helt sikker på hvor ledningene går. Har en mistanke om at styre-enheten jeg ble bedt om å sjekke, ikke har noe med airbag å gjøre. Hvor sitter egentlig styringen til dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fortsatt ikke funnet noen årsak til feilen jeg... Har sjekket kontakter på setet og en del av ledningsnettet. Men jeg er ikke helt sikker på hvor ledningene går. Har en mistanke om at styre-enheten jeg ble bedt om å sjekke, ikke har noe med airbag å gjøre. Hvor sitter egentlig styringen til dette?

Hvis jeg husker rett sitter den i mittkonsollen under Climatronic enheten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg husker rett sitter den i mittkonsollen under Climatronic enheten.

Det var det jeg fikk fortalt... Men jeg greide ikke å finne igjen de samme ledningene der som på kontakten til sensoren. Så jeg kom ikke så mye lengre egentlig.

Men finnes det noe skjema, med forklaring på f.eks fargekoder eller noe sånt? hva de er til osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står ganske greit forklart i Haynes manualen.....koster 2-300.-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er endelig feilen ferdig reparert! Ledningsbrudd mellom styre-enhet og kræsjsensor. En liten bit med nytt ledningsnett og alt funker igjen! Supert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.