#1 Skrevet Juni 9, 2010 Fikk tilsendt ettermonteringskit fra norskbildelsenter idag, monterte da og alt gikk fint. Men når eg vrir om tenninga med lysbrytaren på (0) så greier ikkje begge pærene å tende samtidig..? men når eg vrir lysbrytaren helt over, då tender begge pærene. Noken som veit koffor det skjer? Må eg legge opp eige reele? Har forresten Passat 2000 modell. Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 9, 2010 Forde det er litt lavere spenning på lysene når brytern står i 0 enn på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 9, 2010 Ja, men bør da ikkje vere nok spenning der til å tende pærene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2010 De krever 12 v sånn det er satt opp vanligvis på ettermontert xenon. og du har ikke 12 v frem til pære i bryterstilling 0 derfor er det ikke alltid de tenner da:) Det er ikke værre enn å koble om så det ikke er dempet spenning til pære i stilling 0:) Når de først har tennt så krever de ikke så mye spenning og virker da stortsett selv under 12v. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 10, 2010 Ville kanskje prøvd me relesett mn normalt skulle det ikke være noe problem. Ballastene tenner helt ned til9-10volt så. Er det samme side som ikke tenner hver gang? Sjekk om du har skikkelig kontakt også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 10, 2010 Ville kanskje prøvd me relesett mn normalt skulle det ikke være noe problem. Ballastene tenner helt ned til9-10volt så. Er det samme side som ikke tenner hver gang? Sjekk om du har skikkelig kontakt også. Det varierar fra side til side hvilken pære som tenner og ikkje tenner, ser også at viss begge tenner samtidig, så slukker dei begge. Merka også ein del flimrirng. Har xenon i grøftelys og fjernlys, men der er det ingen problem... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 10, 2010 De krever 12 v sånn det er satt opp vanligvis på ettermontert xenon. og du har ikke 12 v frem til pære i bryterstilling 0 derfor er det ikke alltid de tenner da:) Det er ikke værre enn å koble om så det ikke er dempet spenning til pære i stilling 0:) Når de først har tennt så krever de ikke så mye spenning og virker da stortsett selv under 12v. Eg målte 12 v inn på pæra... men korleis ville du ha kobla om så det ikkje blir dempet spenning til pærene i stilling 0? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 10, 2010 selv om du måler 12v på kablene uten å ha på noe annet kan det hende at det ikke er 12 volt der under belastning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 10, 2010 Det er som Stian sier over her ang spenningen i 0 posisjonen. Vi har aldri hatt dette problemet med våre ballaster, men de er spesiellt laget for og jobbe på lave spenninger da vi bruker de på snø scootere uten batteri. Men i vår spede begynnelse hadde vi også sett som ikke klarte jobben på f.eks passat når brytern sto i 0 stilling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 10, 2010 Men viss eg legger opp eige reele rett på batteriet vil vell problemet vere vekke eller? takker for forslag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 10, 2010 Når du vrir på tenninga er det endel andre ting som trekker strøm også Har du digitale balaster? Bytt til vanlige "klumper"... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 10, 2010 Når du vrir på tenninga er det endel andre ting som trekker strøm også Har du digitale balaster? Bytt til vanlige "klumper"... Veit ikkje ka eg har her e ein link: http://www.norskbildelsenter.no/?ASP=817790&Random=1968614694 Balastarene er ivertfall klumpige.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 10, 2010 Ser ut som det er vanlige balaster.. Men er for lite strøm ut til balastene bare.. Smell på et relesett evt. Eller bare venn deg til å skru på park før du starter og vri om når du har begynt å kjøre.. Det må jeg på golfen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 10, 2010 Ser ut som det er vanlige balaster.. Men er for lite strøm ut til balastene bare.. Smell på et relesett evt. Eller bare venn deg til å skru på park før du starter og vri om når du har begynt å kjøre.. Det må jeg på golfen Då kan eg ivertfall garantere at det blir eit rele til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...