#1 Skrevet Juni 10, 2010 En kompis av meg har en Audi A3 Sportback (8PA) 06 mod som har en plagsom lyd. Etter litt feilsøking i går, fant jeg ut at den kommer når en bremser opp og gir på. Dette er ingen drivverkslyd, men mer noe som er løst og flytter på seg og virker som det kommer fra opphenget forran en plass. Var under og tittet sammens med en mekaniker, men så ingen ting. Bilen har gått 60.000 og nylig vært på service og EU-godkjenning. Er det noen som kjenner til denne modellen som har noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2010 Løse bolter i travers, løse bolter til bærearmer er gjenngangere om noe er gjort med bilen tidligere. ellers så er det teknisk melding på nedre girkassefestebolter som er løse i festet på girkassen.. om det ikke er en 2,0tdi,2,0tfsi eller 3,2l, disse er ikke berørt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 10, 2010 Det er en 1.6i, og så vidt meg bekjent så er det ikke gjort noe med bilen før. Så mye mulig det er girkassefesteboltene som kan være slarkete da. Skal ta en nermere titt på det. Takk for info 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 11, 2010 Dette er de to boltene som må sjekkes.. Noen må det settes inn nye gjenger i kassen på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 11, 2010 Dette er de to boltene som må sjekkes.. Noen må det settes inn nye gjenger i kassen på. Kjempeflott det Stian! Veit du foresten hvilket moment det skal være på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 12, 2010 Kjempeflott det Stian! Veit du foresten hvilket moment det skal være på disse? Husker ikke momentet i hodet. men rundt 50nm holder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2010 fremre foringene i bærebruene foran, men da hører man oftest knirkelyden over fartsdumper og lignende også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...