#1 Skrevet Juni 10, 2010 Har endelig fått start på motoren, men det blir tenningsbank når jeg passerer 3000 rpm, registeret står presis på merkene og etter det jeg har hørt så skal vel fordeleren ikke kunne justere tenninga, har bytta bankesensorer, uorginale selvfølgelig. Kan det ha noe med saken og gjøre?? Motoren er også ganske tungstarta, selv om alt av tenningsdeler er nytt, kan det være att jeg må ha fortenning?? Er også satt inn motstand på map sensor for og få opp ladetrykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2010 Har endelig fått start på motoren, men det blir tenningsbank når jeg passerer 3000 rpm, registeret står presis på merkene og etter det jeg har hørt så skal vel fordeleren ikke kunne justere tenninga, har bytta bankesensorer, uorginale selvfølgelig. Kan det ha noe med saken og gjøre?? Motoren er også ganske tungstarta, selv om alt av tenningsdeler er nytt, kan det være att jeg må ha fortenning?? Er også satt inn motstand på map sensor for og få opp ladetrykket. Har du satt inn diode på mapsensor så vi du jo få alt turboen greier. Hvor mye ladertykk har du når du får tenningsbank? det må da måles med ekstern analog klokke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 10, 2010 For høyt ladetrykk = tenningsbank. Fjern motstanden. Og tenningen justeres automatisk til en viss grad men fordeleren må stå riktig. At den er tungstarta kan være falskluft, varmkjørings regulator f.eks.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 10, 2010 For høyt ladetrykk = tenningsbank. Fjern motstanden. Og tenningen justeres automatisk til en viss grad men fordeleren må stå riktig. At den er tungstarta kan være falskluft, varmkjørings regulator f.eks.. Men når jeg kjøpte bilen, sto reg reima 1 eller 2 hakker feil(fortenning), kan det være at den må stå sånn da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 10, 2010 Skal stå på merket ja, spørs om ikke fordeleren står feil og da kan det bli litt bedre om reima står tilsvarende feil Få alt på line så blir det nok bra. Ta vekk motstanden, skaff deg heller et map som gir mere effekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...