Tiptronic kasse går i nødmodus!

Anbefalte innlegg

Hei.

En kamerat sliter med at tiptronickassa hans går i nødmodus, alltså den går kun i 3.gir. Kan dette være en føler på girkasse som har gått heden? Han drar på Nordsjøen imorgen, og samboeren hans trenger bil i denne perioden. Håper noen kan komme med svar..

Gjelder en 2002 mod Passat 1.9TDI.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les av med vag com!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les av med vag com!!
Han har ingen muligheter for det, kjenner ingen som driver med dette. Koster jo sikkert en halv årsinntekt å få dette gjort hos Møller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell rundt 400kr for diagnose hos verksted

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen vits å spekulere før diagnose i allefall:) Kan være hva som helst når den går i nød:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min tiptronic gikk i nød en gang. Kjørte forbi en bil i manuell modus en gang, men glemte at den sto i manuell: vinke : Så samtidig som den nødgiret opp slapp jeg gassen, og kassa fikk seg en smell: bh :

Kom hjem og koblet på vagcom, og fikk noe sånt som valve 4 no response.

tenkte at nå var det gjort, bare å begynne å spare, hadde jeg gått på møller hadde de nok bedt meg bytte kassa.

Men, ikke aktuelt, jeg tok av bunnpanna og kjente på alle kontaktene, jo nr 4 var løs, satte den i og kassa var grei igjenn : smil :: smil :: smil :: smil :: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min tiptronic gikk i nød en gang. Kjørte forbi en bil i manuell modus en gang, men glemte at den sto i manuell: vinke : Så samtidig som den nødgiret opp slapp jeg gassen, og kassa fikk seg en smell: bh :

tenkte at nå var det gjort, bare å begynne å spare, hadde jeg gått på møller hadde de nok bedt meg bytte kassa.

Men, ikke aktuelt, jeg tok av bunnpanna og kjente på alle kontaktene, jo nr 4 var løs, satte den i og kassa var grei igjenn : smil :: smil :: smil :: smil :: smil :

MAO dumt å bytte deler før diagnose;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MAO dumt å bytte deler før diagnose;)

Jepp, og selv om ting slutter å vrike trenger det ikke være i stykker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha. For noe skrøpelige greier.... : bh :: bh :: bh : Høres jo helt utrolig ut at det ikke tåler mer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne har jeg helt glemt, men etter et par dager så virka kassa, merkelig nok..og har siden den gang funka smertefritt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.