Anbefalte innlegg

Vil det være tillatt å kjøre med heil-slicks på Rudskogen?

Ja, det har aldri vært noe snakk om at vi ikke kan kjøre med slicks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kommer med litt mer informasjon om dette treffet om kort tid, men helslicks i biler uten bur vil ikke få lov å kjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kommer med litt mer informasjon om dette treffet om kort tid, men helslicks i biler uten bur vil ikke få lov å kjøre.

Ok, har halvbur i bilen det gjelder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jaggu skummelt nok å kjøre med gateslicks, så at man forlanger bur er jo bra for din egen og andres sikkerhet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mange som bruker å være på dette treffet?

Har aldri vært på Våler eller Rudskogen, men slik som det ser ut nå, så passer det utmerket med treff på Rudskogen den 28 og 29.august. Stiller da evt på utstilling.

Pleier å bli endel folk på Rudskogen. Personlig liker jeg kanskje Våler best med tanke på atmosfæren der, men det trekker fler grombiler til Rudskogen pga decibelsgrense og slikt. Fest blir det læll.

Uansett virker det for meg som at mesteparten av "trønderbataljonen" dropper Rudskogen pga kjørelengden (gode 8-9t) og

ACR treffene som pleier å være rett i forkant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier å bli endel folk på Rudskogen. Personlig liker jeg kanskje Våler best med tanke på atmosfæren der, men det trekker fler grombiler til Rudskogen pga decibelsgrense og slikt. Fest blir det læll.

Uansett virker det for meg som at mesteparten av "trønderbataljonen" dropper Rudskogen pga kjørelengden (gode 8-9t) og

ACR treffene som pleier å være rett i forkant.

I år så er jo Sommertreffet på ACR på høsten avlyst, så kanskje noen flere fra trøndelag i år?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jaggu skummelt nok å kjøre med gateslicks, så at man forlanger bur er jo bra for din egen og andres sikkerhet.

Skummelt er mellomnavnet mitt :)

har eitt sett med slicks som hadde vert kjekt å prøvd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er interessen for å kjøre i kolonne nedover på Fredag eller Lørdag? :) Og hvor langt opp i Norge kommer folk fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med fra Hamar;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skummelt? Synes det er tryggere jo bedre grep dekkene har jeg :)

Er vel som regel de med vanlige dekk som må dras ut fra sandfellene hele tiden.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skummelt? Synes det er tryggere jo bedre grep dekkene har jeg :)

Er vel som regel de med vanlige dekk som må dras ut fra sandfellene hele tiden.....

Er forsåvidt enig, men ettersom horna vokser og man kjører på grensen som er ganske mye høyere med slicks, så kan ting skje fort...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forsåvidt enig, men ettersom horna vokser og man kjører på grensen som er ganske mye høyere med slicks, så kan ting skje fort...

Sikkert flere sider i en sånn sak, men min tankegang er slik:

Ulykker/avkjøringer skjer som oftest i svingen etter et lengre rettstrekk der farten blir høy(spesielt når horna er skikkelig utvokst :) ) Med slicks vil farten på rettstrekke bli litt høyere pga høyere utgangsfart i svingen før, men man bremser mye raskere ned og klarer svingen i en høyere hastighet enn med vanlige dekk. For min egen del så skriker hjernen BREMS!!! i god tid før bremsegrensen til slicksene, mens med vanlige dekk så ser avstanden til svingen så lang ut ved bremsegrensen at det er lett å vente "bare litt til" så jeg kommer forbi den andre bilen :evil: .

Dette vil forsterke seg mer og mer ettersom bilene blir sterkere og farten øker. Når man har 200km/t og skal klare svingen etter rakstrekka på Rudskogen må man bremse tidlig med vanlige dekk. 100m merket er ofte alt for seint i den hastigheten.

Vet ikke dette selv, men tipper at sjekker man avkjøringene i enden på Rudskogen så er andelen biler med vanlige dekk stor selv tatt i betrakning at de fleste kjører med vanlige dekk.

Som sagt bare min erfaring ut fra å ha prøvd litt forskjellige dekktyper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

neon som vet om det blir tillatt med prøveskilter i år? da av den typen vi klister på og ikke stålskilter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

neon som vet om det blir tillatt med prøveskilter i år? da av den typen vi klister på og ikke stålskilter...

Det har vært lov før ja så det burde ikke by på noen problemer med dagskjennemerker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kommer med litt mer informasjon om dette treffet om kort tid, ....

Når kommer informasjonen? :)

Vil det være lov med årsprøvekjennemerke(forhandlerkjennetegn)?

Hva vil db-grensen bli?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har ikke hatt noen styremøte ennå, men det blir 100 db.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noken som kan avklare om det er nok med halvbur for å kjøre med heil-slicks?

eller om ein må ha heilbur i bilen ?

mvh

Øystein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer også på prøveskilt av klistremerke type.. ellers må vanlig skiltene hentes på illsynet. pluss årsavgift pluss omreg, pluss forsikring, blir litt mer klønete men men

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I år så er jo Sommertreffet på ACR på høsten avlyst, så kanskje noen flere fra trøndelag i år?

Vi får håpe det! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer også på prøveskilt av klistremerke type.. ellers må vanlig skiltene hentes på illsynet. pluss årsavgift pluss omreg, pluss forsikring, blir litt mer klønete men men

Rudskogen tillater prøveskilt av klistremerke type ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal være bur i bilen ved bruk av "blank" slicks. Halvbur med "veltebøyle" er tillatt. Gateslicks kan kjøres uten bur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen fra Trøndelag som skal nedover da? Litt usikker på om det blir tur enda, da jeg kommer hjem fra Oslo på fredagskveld, og frister lite og sette seg i bil og kjøre nedover igjen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir bra !! Glede seg til treff : rock :: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt å stille med en bil til banekjøring på dette treffet og skal også ha med meg en kompis som hadde tenkt å kjøre bilen. Må begge betale 500kr for begge dagene selv om det er samme bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.