#1 Skrevet Juni 10, 2010 Bilen nøkker, pumpe var diagnosen her. Vurderer kjøpe brukt pumpe men vil vite om den passer først. Min har nummer 028 130 109L Den brukte har nummer 028 130 110H. Begge er til 1Z motor.... Nokon som veit, eller har tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2010 De bytter delenr hele tiden. Skulle kjøpe svinghjul til en golf jeg hadde en gang. Da hadde de byttet delenr 11 ganger. Så tok en stund før de fant det fram. Men ta en telefon til møller og spør om det er samme nr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 11, 2010 det kan eg prøve..... :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 11, 2010 OM det er byttet delenr, så har i så fall VAG oversikt over nummeroverøringer. Men husk at du må "re-code" etter du har satt inn ny/brukt pumpe, eller får du ikke start! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 11, 2010 Det er ikke noe nummeroverføring fra den din til den andre brukte desverre. Er to forskjellige pumper. Den "nye" brukte pumpa er levert til Audi Cab, hva som er forskjellen vet jeg desverre ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 11, 2010 Er vel svakheten på disse pumpene eller, at bilen begynner å nøkke? Noen som vet om det er samme type pumpe som sitter i golf3 tdk AAZ? Har begynt å få nøkking i min også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 11, 2010 Men husk at du må "re-code" etter du har satt inn ny/brukt pumpe, eller får du ikke start! Er du sikker på at systemet på 1Z er så avansert? Jeg vet ikke men tviler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 13, 2010 noen som veit meir om koding som er nevnt? Hva som evt skulle forårsake at noko må kodes? er jo bare å nappe av tre plugger, og sette de inn igjenn....? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 23, 2011 Løfter denne, og ømsker fortsatt svar på siste spørsmål 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 23, 2011 Finn ut om bilen din har Immo 1, 2 eller 3. Tror det er fra og med Immo 2 og høyere at pumpa også må kodes, men det må du også finne ut av. En halvtime med google så finner du det ut. Post resultatet her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 23, 2011 aimmo, ser ut til å være noko som har med programmering av nøkler/stertsperre og gjere. Etter litt googling så ser det ut som immo1 gjelder på biler fra 2000. Eldre modeller har også immo ? men dette var ikkje lett å bli klok på. Men foreløbig ser det ut som alle biler eldre en 2000 går fri for koding ved pumpeskift. Dette strider i mot mange tips..... Så har du greie på "immo" så kan du bidra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 23, 2011 Immobilizer - statsperre. Immo 1 er en eldre type enn Immo 2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...