#1 Skrevet Juni 10, 2010 Tenkte å kjøpe meg en presse for å presse foringer. Og selvsagt koster disse mer jo mer trykk du skal ha. Så spørsmålet er hvor mange tonn skal det til for å presse inn en ny foring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2010 er ikke noe fasit svar på dette.. men 10-20t bør holde! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 10, 2010 20T + hammer og CRC så er du innafor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 10, 2010 Hmm. Ok. Får bare betale det ekstra det koster for å gå opp i størrelse da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 11, 2010 Tror en 10 tonns presse klarer de fleste foringer du måtte komme over. Jeg har en 10 tonns jeg kjøpte på Bravo for et par år siden, og den har enda ikke møtt noe den ikke har klart med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 11, 2010 denne fungerer veldig greit http://www.jula.no/verkstedpresse-20-tonn-129499 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 11, 2010 du kan ta en titt på finn.no også ser etter presser selv for tiden og fant denne. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22316732 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 11, 2010 Må du over 10 tonn for å presse inn en foring er det noe galt med passningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 11, 2010 Jeg har den simpleste pressa fra biltema på bare 5 ton. http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Verkstedpresse-5-tonn/ Har brukt den til å presse foringer på en golf og en Polo uten problemer av noe slag. Foringene har sklidd fint både inn og ut uten noen form for å bruke makt på pressa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 11, 2010 du kan ta en titt på finn.no ogsåser etter presser selv for tiden og fant denne. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22316732 Det er denne jeg har. Fungerer fin fint denne i garasjen. Men mener min bare har en 10 tonns jekk, eller kanskje det var 20 tonn når jeg tenker etter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 11, 2010 Så litt på den. Men det koster meg det samme å kjøpe den her med rabatter. Siden det er så dyr frakt på den. Hadde vært fint om 10 tonn holdt. For jeg vet ikke hvor mye foringer jeg skal presse. Så da blir det litt dumt å kjøpe en dyr en for å bare bruke den litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 18, 2010 Trengte faktisk ikke presse i det hele tatt. Klarte fint å presse inn foringer med skrustikke og alu plater gule polyforinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 18, 2010 Vi bruker fotpresse som vi monterer på bil som tar ca 2 tonn og den har på de 12 år møller bil ensjø har holdt på møtt et lager eller foring den ikke tar:) Kan ikke huske sisst jeg tok ut et hjullager hus eller liknende for å presse ut/inn et lager eller foring i den store pressa. så 20 tonn høres overkill ut:) om så mye trengs er ikke rett forabeide gjort eller no feil med passning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 18, 2010 Var bare å smøre på med pasta. Så gikk den rett inn. Værste var å få det på bilen igjen. Jeg skal ihvertfall ALDRI sette inn polyforinger på stabstaget. (De bakre) Hadde lyst til å dra på butikken og kjøpe noen glass så jeg kunne knuse de. Så forbanna var jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...