#1 Skrevet Juni 11, 2010 Var innom det lokale VAG verkstedet i dag og prøve å få liv i AC delen på klimaanlegget. 1997 Audi A6 1.9TDI Avant Alt virka greit , fikk fylt på uten problemer ... Men så kom det opp 2 feilkoder da det ble testkjørt etterpå. 01270 Magnetkobling til klimaanlegg -N25- Omdreiningstalsangivelse for stor Permanent 01270 Magnetkobling til klimaanlegg -N25- Avbrytelse Permanent Noe som tyder på at "clutsjen" på klimakompressoren ikke klarer å henge med. Hvis jeg trykker på "snøkrystall" knappen , så hører jeg klimaanlegget begynner å bygge opp trykk , men kutter etter noen sekunder. Mekaniker (forøvrig forumbruker ,meget hyggelig og hjelpsom) nevnte at jeg kunne bytte denne magnetkoblinga ("clutsjen") på klimakompressoren. Noen som har prøvd å bytte denne før? Evnt hvilke biler kan jeg hente en slik fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 11, 2010 Det er vel denne det er snakk om? Da kan du bruke fra de bilene som er på lista der.. Og koster ny på nbd.no nesten 4k.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 11, 2010 Jepp , den der ja Håper å finne en brukt først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 11, 2010 Har samme problemet, ac'n kutter etter noen sekunder og den elektriske vifta starter opp for så å kutte etter noen sek. Får opp N25 AC Magnetic clutch - open circuit, på min. Noen tips? Er S6 det er snakk om foresten, er vel det samme som A6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 11, 2010 Er rimelig vanlig at den clutchen gir seg. Hadde samme på min, og det endte med at bilen sparte seg for 20kg i front. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 11, 2010 Mye jobb å fjerne hele AC'n uten å ødelegge for varmeapparatet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 11, 2010 Enkleste er jo å dra av reima. Eneste jeg har merket er at klimaen alltid står på ECON. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 11, 2010 Hehe , tenkte jeg skulle få ordna dette jeg da Vekta har lite å si når det er små barn i bilen , som er mye enklere å ha med å gjøre når det ikke er 50grader inne i bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 11, 2010 Jeg hadde tatt av denne delen og sett hva som er i stykker... kan være mye rart som kan repareres uten å kjøpe nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 11, 2010 jeg har nettopp bytta denne clutchen på min, hadde kjøpt en byttepumpe, men siden det var clutcen som var gåen så byttet jeg bare over clutcen, forholdsvis enkelt å bytte etter å se den skissa over(jeg derimot viste ikke helt hvordan det var bygget opp så knotet endel) Er også shims her for å få rett spenn på clutc MEN problemet jeg når har fått: AC virker men sikringen ryker etter en dag eller 2.. så av en eller annnen grunn trekker magnet koblingen nå for mye strøm noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 11, 2010 Har noen kjent hva en AC-kompressor veier? Det er ikke mange kiloene, så å plukke ut kompressoren for å tro at det blir så fint og flott er jo rene galskapen og ødelegger blant annet bruktverdien på bilen. Jeg hadde aldri kjøpt en "luksusbil" som en S4/S6 med et halvveis demontert og maltraktert klimaanlegg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 11, 2010 Har noen kjent hva en AC-kompressor veier? Det er ikke mange kiloene, så å plukke ut kompressoren for å tro at det blir så fint og flott er jo rene galskapen og ødelegger blant annet bruktverdien på bilen. Jeg hadde aldri kjøpt en "luksusbil" som en S4/S6 med et halvveis demontert og maltraktert klimaanlegg.. Har du kjent på din? Anslått vekt er selvfølgelig med alle demonterte rør og ekstra radiator. Er ikke alle som vil ha ekstra kilo foran framaksel. Mitt er forøvrig lagt i en eske merket 'AC' , og kan når som helst monteres den dagen jeg ønsker ekstra understyring. Selvfølgelig er fungerende AC på en familiebil å foretrekke, på samme måte som en familiebil skal ha god fjæring og behagelige seter. Hadde satset på Helge sin løsning her, bytte over clutch fra en annen pumpe på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 12, 2010 Min lager ulyd og ac slår ikke inn, kan det muligens være denne dingsen som er gale på min og? får ingen feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 12, 2010 Enkleste måte der er å ta ledningen til clutchen (ikke forveksle med noe annet) og koble den til +12V. Da skal kompressoren slå inn, og man kan høre om det høres rart ut. Er det ulyd konstant er det trolig lageret i clutchen, er det bare med kompressoren i drift er det kompressoren selv. Ikke kjør kompressoren mer enn et par sekunder på denne måten på tomgang dersom du ikke er 100% sikker på at det er nok gass i anlegget. Når det gjelder vekt på kompressoren er det den tyngste delen, men den veier ikke mer enn f.eks. en dynamo uansett. Rør og radiator veier "next to nothing". Om man tror å fjerne det der hjelper på understyring er man nok en svoren tilhenger av placebo-effekten, det er trolig like effektivt for kjøreegenskapene som å kjøre bil naken og sulten for å slippe vekten av klærne og mat i magen.. (dessuten kjører jeg aldri på en slik måte at under/overstyring har noen betydning..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 12, 2010 Ny kompressor koster en femmer under 4000 hos norsk bildelsenter, ivertfall for en eldre passat. Er verdt hver eneste krone istedet for: sur kjerring og grinete unger i en glovarm bil, samt bruke masse surr og tid på å finne ut av hva dette problemet er, som i dette tilfellet var utslitt kompressor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 12, 2010 Passer clutch over fra en eldre Kompressor? Vil fks en : 4A0260811B magnetkobling fra 100/S4 sammsvare med en som har delenr : 8D0260811D (A6 97)? Ser iallefall rimelig lik ut på ETKA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 12, 2010 Passer clutch over fra en eldre Kompressor? Vil fks en : 4A0260811B magnetkobling fra 100/S4 sammsvare med en som har delenr : 8D0260811D (A6 97)? Ser iallefall rimelig lik ut på ETKA Om det ser likt ut i ETKA, behøver det ikke å være det:) Deleanvendelse elns er det vel noe som heter, søk der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 12, 2010 Om det ser likt ut i ETKA, behøver det ikke å være det:)Deleanvendelse elns er det vel noe som heter, søk der. Been done , og da står det at det ikke samsvarer på deleanvendelse. Meeen , ser unektelig lik ut på S4 Ingen som faktisk har prøvd noe av dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 12, 2010 Ny kompressor koster en femmer under 4000 hos norsk bildelsenter, ivertfall for en eldre passat.Er verdt hver eneste krone istedet for: sur kjerring og grinete unger i en glovarm bil, samt bruke masse surr og tid på å finne ut av hva dette problemet er, som i dette tilfellet var utslitt kompressor. Å kjøpe en NBS-overhaling til 4k, når du får en profesjonell overhaling fra USA til halve prisen? Right... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 12, 2010 Been done , og da står det at det ikke samsvarer på deleanvendelse.Meeen , ser unektelig lik ut på S4 Ingen som faktisk har prøvd noe av dette? Har sett på litt div delelister til aircon på nettet, og de fleste har listet opp begge delenr +en notis der det står 'Only for ***' Ser jo faktisk unektelig likt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 13, 2010 Passer clutch over fra en eldre Kompressor? Vil fks en : 4A0260811B magnetkobling fra 100/S4 sammsvare med en som har delenr : 8D0260811D (A6 97)? Ser iallefall rimelig lik ut på ETKA 2.3 sugefemmer og 2.0 firer har ihvertfall V-rem og ikke multirem mens jeg vet at 2.5TDI, V6 og S-bilene har multirem til kompressoren. Hva er det på bilen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 13, 2010 2.3 sugefemmer og 2.0 firer har ihvertfall V-rem og ikke multirem mens jeg vet at 2.5TDI, V6 og S-bilene har multirem til kompressoren. Hva er det på bilen din? Min har multireim Så skal prøve å se om en S4 kobling ikke passer twi-twi... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 21, 2010 Hold oss oppdatert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...