Anbefalte innlegg

Har fått en ekkel knirking på venstre side av bilen. høres ut som stål som hopper i gummi eller stål mot stål .

Det knirker når jeg svinger og når bilen fjærer.

har en mistanke om at det er fjærbeinslageret som har takket for seg. : bh :

noen som har vært borti dette før ?

Georg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke du vil få noen knirking om fjærbeinslageret er gåent.. er nok bare en arm eller tre. Har du hatt den på bukk og lyttet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke du vil få noen knirking om fjærbeinslageret er gåent.. er nok bare en arm eller tre. Har du hatt den på bukk og lyttet?

Har løftet den opp. det knirker når en svinger fram og tilbake . hektet av styrestaget , å det knirket fremdeles.

Nedre bærearm ble byttet for 2 år siden men fullt mulig det er den, bare at det høres ut som om det kommer opp i fra når en lytter.

Skal opp i bukk i morra så skal få sjekket litt mere da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har løftet den opp. det knirker når en svinger fram og tilbake . hektet av styrestaget , å det knirket fremdeles.

Nedre bærearm ble byttet for 2 år siden men fullt mulig det er den, bare at det høres ut som om det kommer opp i fra når en lytter.

Skal opp i bukk i morra så skal få sjekket litt mere da.

Ok, jeg tør nesten garantere at det er en arm. Har hatt det samme problemet på ene bilen min. Får du noe knirking om du presser bilen ned?

Er iallefall rimelig sikker på at det ikke er fjærbeinslageret, har aldri hatt problemer med det selv, kun byttet det - men det virker ikke logisk at det skal lage knirkelyder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du hadde nok rett :)

klarte ikke å dy meg så gikk ut å jekka opp bila tok av hjulet. Fant ut at det var pinnen på nedre bærearm som hadde bestemt seg for å knirke.

litt ekkelt å finne siden lyden forplanter seg oppover i hele fjærbeinet.

smurte opp med litt teflon spray å nå er den bra.

ingen tegn til slakke i den da : klø : (brukte brekkjern for å sjekke )

takker for hjelp i å peke meg fram til riktig plassering. : vinke :

Georg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du hadde nok rett :)

klarte ikke å dy meg så gikk ut å jekka opp bila tok av hjulet. Fant ut at det var pinnen på nedre bærearm som hadde bestemt seg for å knirke.

litt ekkelt å finne siden lyden forplanter seg oppover i hele fjærbeinet.

smurte opp med litt teflon spray å nå er den bra.

ingen tegn til slakke i den da : klø : (brukte brekkjern for å sjekke )

takker for hjelp i å peke meg fram til riktig plassering. : vinke :

Georg

Vet, lyden forplanter seg veldig. Husker jeg var innom de aller fleste armene og andre deler før jeg fant synderen helt i toppen. Lyden var i topp om man stod ved siden av, men i bunn om man stod under.. frustrerende :P

Bra du fikk løst det! Bare hyggelig å kunne hjelpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.