#1 Skrevet Juni 11, 2010 Hei! Lurer på hvordan kjørecomputeren og hendelen på rattstammen er koplet opp på en original S4/S6? Ser det er 2 kontakter som ikke er koplet til noen ledninger bak på instrumentpanelet på bilen jeg bygger, regner derfor med at det er der ledningene til kjørecomputer og ratthendel skal. Dersom man evt. skaffer seg disse ledningene, hvor skal de koples? Noen som kan forklare meg hva man skal gjøre for å få koplet opp dette, og hva man trenger? (Har muligens skaffet meg et el.nett til instrumentpanel og hendel, men vet ikke hvordan jeg skal kople dette opp). MVH 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 12, 2010 Ingen som har koplet opp ledningene til instrumentpanelet før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 17, 2010 bumper denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 21, 2010 bump1! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 21, 2010 Det er ulike stikk på bryterne på hendelene på rattstammen mellom S4 og S6. Siden du har fått dårlig respons vil jeg anbefale deg å ta bilder av alle delene på din bil og forklare tydeligere hva du egentlig har tenkt å gjøre. Driver du med en slags ombygging med annet intrument? Legger du opp computer i bil som ikke har det? Mye lettere å gi svar da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 22, 2010 På bilen det er snakk om, så er ikke ledningene fra hvor-nå-enn-de-kommer-fra koplet til kjørecomputeren eller hendelen i rattstammen(til computeren, dvs man får ikke byttet fra f.eks turbotrykk til bensinforbruk, men vindusviskere osv virker). Og kjørecomputeren viser kun 0.0 (står på ladetrykk) hele tiden, pga ingen ledninger er koplet i den. Har 2 ledninger som mangler bak på instrumentet, så jeg lurer på - dersom jeg klarer å skaffe disse ledningene fra en evt. delebil, hvor skal de koples? Fra instrumentpanel og til ......? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 22, 2010 ledningene til kjørekomputeren kommer fra motorledningsnettet ditt og går opp til instrumentet, noen går via rattstammen/hendlene, men er koblet nedi sammen med alle stikkene oppe til venstre over clutchen... Men, viss du har en S4 eller S6 så skal disse ledningene være der, alle disse ble levert med kjørekomputer. Er en hel klase med leninger som går i hytt og pine så er ikke noe el nett en får løst som er bare å sette i, de går sammen med resten av alle kablene inni bilen som er noen hundre meter med ledning... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 23, 2010 Så de er et eller annet sted inni bilen altså? så sant det er orginalt ledningsnett? da er det vel bare å ta ut interiøret da... eller er det noen som vet hvor jeg kommer til disse ledningene lettest? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 23, 2010 Står fortsatt på at bilder av de tomme stikkene ville vært smart, mulig noen kan fortelle deg hvordan tilhørende ledninger ser ut og hvor de dukker opp i nettet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 24, 2010 Her er et bilde av kontaktene bak på instrumentpanelet jeg ikke finner ledninger. Dvs, er disse (manglende) ledningene jeg trenger tips til å finne. Dvs 2 kontakter som ikke er koplet til noen ledninger, og de ledningene henger ikke og slenger bak der heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 24, 2010 ganske sikker på at de stikkene der kommer opp sammen med resten av el nettet til speedoen og bryterne rundt rattstammen, er ikke noe eget nett til de der, alt er sammenflettet og tapet sammen... Er dette en orginal S6 du har?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 24, 2010 Bilen det er snakk om er et prosjekt, som jeg også har hatt litt med å gjøre, så denne vil jeg også gjerne få i fin stand. Dvs ikke en original bil, men bygd med delebil på et C4 karosseri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 24, 2010 skal det bli en bra ombygging er det jo helt elementert at dere bruker riktige ledningsnettet fra en S6 om alle funksjoner i instrumentet skal fungere. Flere forskjeller er det nok også da nettet fra klimaanlegget og abs-nettet kommuniserer med motornettet mtp feilkoder, så verdt å sjekke at du har riktige kablene her og... Så beste er å plukke alt av ledninger fra en delebilen og sammenligne og se hva som trengs å flyttes over før en hiver sammen noe interiør og dekser, etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 24, 2010 Ja jeg har bare delvis vært med på dette, men klima-anlegget og alt sånt fungerer. Feilkoder kommer opp som vanlig (speed sensor f.eks) og bilen starter og går fint. Er ingen ting som ellers mangler, bortsett fra dem satans ledningene. Aner forsåvidt ikke hvor de kan være. må vel ligge et eller annet sted nede ved torpedoveggen eller noe da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 24, 2010 ikke nødvendigvis, om det er brukt innernettet fra en bil som ikke er S4 eller S6 eller som ikke har kjørekomputer orginalt så er nok i de ledningene der i det hele tatt... men om noen har hatt dårlig tid så kan de ha lagt de igjen bakom dashbordet et sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 25, 2010 innernettet? hvilket nett er det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 25, 2010 innernettet? hvilket nett er det? det er en enorm klase med ledninger som går under dashbordet, er alle de kontaktene som er koblet over relèene ved førerdøren, på andre siden av disse kontaktene blir ABS, Klima, stereo, vinduer/speil, motor, setevarme, etc koblet, alle de har løse ledningsnett. Videre fra denne koblingsboksen går dette nettet opp til instrumenter, ratthendler, alle bryterne i midtkonsollen, noen ut til sikringsboks og noe videre helt til høyre i bilen der det er koblet viderere med annet.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 25, 2010 Så det der jeg bør begynne å se etter ledningene? Det så ikke ut som en veldig givende jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...