Sentrallås på bakluke C4 fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Hei,

Sentrallåsen i bakluka mi fungerer ikke. Når jeg låser hører jeg at det også låser bak, men at det rett etterpå låser seg opp. Hva gjør jeg? Bakluka har en annen låsesylinder (bakluke trolig byttet) så jeg får ikke låst den manuelt heller: eek :

hilsen Ole Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vanlig at det blir hull på den utvendige gummibelgen på "luftservoen".

Ta av bakluketrekket og se om dette er tilfelle også hos deg. Ny del koster 3-400kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vanlig at det blir hull på den utvendige gummibelgen på "luftservoen".

Ta av bakluketrekket og se om dette er tilfelle også hos deg. Ny del koster 3-400kr.

Hei Steinar. øh, jeg vet ikke helt hva som er luftservoen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Steinar. øh, jeg vet ikke helt hva som er luftservoen.

Er den som åpner og lukker låsen din i luka.

ser den med engang da det er kun den som har en luftslange inn på seg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk. Skal ta en titt på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble en av gummislangene byttet, og jeg tipper også en av luftslangene lå i klem i bakluketrekket, flytte den litt. Nå fungerer det fint. Håper det holder en stund :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min sentrallås virker ikke, fikk låst bakluken med nøkkel. Men får ikke låst den opp igjen med nøkkelen. Ifølge instruksjonsboken skal låsen stå vertikalt når den er med i sentrallåsen, horisontalt når den ikke er med. For å låse opp skal nøkkel vris til venstre. Er rett nøkkel. Husker ikke hvordan jeg vridde når den ble låst.

Er det kun å fjerne de 2 skruene som er i grepet på trekket? Så bare dra til seg trekket, hva skal jeg se etter? Dritt å må av med trekket hver gang den skal låses opp :) Må kunne bruke nøkkel på den separat. Er det annerledes på A6 enn 100? Dette er 96 A6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.