Audi A4 - Mistet turbotrykket

Anbefalte innlegg

I går merket jeg at jeg begynte å miste turbotrykk. Kjørte normalt, og plutselig var det som om bilen kveltes.. Hadde bånn gass, og bilen ladet ikke mer enn 0.5 bar, og etter 5-6 sekung ladet den 1 bar.

Hva kan dette skyldes?

Og en ting til, den har aldri ladet mer enn ca 1 bar - i dag klarte jeg å presse den opp till 1-3 - 1-4 bar!: eek :

Noen som vet hva som feiler bilen min??

Audi a4 1.8t med chip.. 97 mod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at trykkslangen mellom kompressorhuset på turboen og N75 har røket. Da vil du få en lekkasje som gjør at du ladder sent, samt at N75 mister referansen sin og aldri åpner wastegaten... Bare vill gjetting tidlig på morran :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har den gått i nødmodus :( Lader maks 0,4-0,5 bar..

Hvor sitter denne berømte N75 greia?

Uff, vil ha kreftene tilbake i bilen :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk og du skal bli klok. Ligger sikkert 20 tråder her inne om temaet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk lest av feilmeldingen hos et verksted, og de sa at ladetrykk ventilen var åpen? Hvertfall, jeg måtte bytte N75. Det er nå gjort, men problemet er der fortsatt.. Noen andre ting det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min a4 gikk i nødmodus hele tiden før, helt til jeg gikk over alle vakumslangene å fant en slange som gikk inn til n75 med et hull i, ble greit når jeg bytta slanger:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.