ha voks på etter scholl s03+/s30+??

Anbefalte innlegg

etter å ha lest litt om polering og slikt så blei eg litt usikker på ein ting.

etter man ha gått over bilen med scholl s03+ eller s30+, kan man ha voks på da eller skal man ha på eit nytt middel før voks??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lønner seg å gå på med en wipedown før voks, enten Scholl CF02 eller en 50/50 blanding av isopropanol og destillert vann.. Da for å fjerne oljene etter polish og for å gi en bedre heft til voks. Men har du CG Vertua Bond, EZ Creme Glaze el Swissvax Cleaner Fluid feks så gir de en ren og fin overflate til voks og også bedre heft for voksen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

isopropanol er vel det samme som blårens som blir solgt på bensinstasjoner, der får man og vel destillert vatten og vel.

 

eg har vert fan av autoglym sine produkter i nokre år, men no ville eg prøva noko nytt. men har ein boks hd wax som eg må få brukt opp. så det funker vel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å vaske bilen (med såpe) etter polering (for å fjerne støv, overskytende middel i sprekker, etc) før voks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym HD fungerer fint..

 

Anders: Avfett bilen også først så fjerner du oljene og vask over etterpå du. Slik at alt støv og poleringsrester forsvinner, vær nøye i dørkarmer, rundt lister osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, takk for tips! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lønner seg å gå på med en wipedown før voks, enten Scholl CF02 eller en 50/50 blanding av isopropanol og destillert vann.. Da for å fjerne oljene etter polish og for å gi en bedre heft til voks. Men har du CG Vertua Bond, EZ Creme Glaze el Swissvax Cleaner Fluid feks så gir de en ren og fin overflate til voks og også bedre heft for voksen :)

 

bare spyler du bilen med "wipedown" og tørker av eller vasker du bilen igjen etterpå??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Wipedown" er prosessen. Bruk en sprayflaske, sprut på ett panel av gangen, tørk grundig av.

Trenger ingen vask etter dette.

 

Et lite sparsomt "husmortips": spylervæske funker faktisk bra til slikt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Wipedown" er prosessen. Bruk en sprayflaske, sprut på ett panel av gangen, tørk grundig av.

Trenger ingen vask etter dette.

 

Et lite sparsomt "husmortips": spylervæske funker faktisk bra til slikt ;)

 

jepp, veit det. isopropanol er er jo "rein" spylervæske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan også spraye på wipedown og spyle det av med HT da du får bort polish rester i sprekker o.l : ) Det jeg pleier er å wipe hele bilen først med IPA også sprayer jeg hele bilen en gang til og spyler det av ; ) Helt sikker på at alt er borte :D

IPA= Kondensfjerner og Batterivann 50/50 ca

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lærer stadig vekk noe nytt om bilpleie gitt.... Tror jeg har lært ganske mye og så føler jeg meg plutselig helt blond igjen : rolleyes

 

Man bør vaske bilen etter polering - før voks altså ?

Det har jeg aldri gjort...

 

Ikke har jeg hørt om en wipedown heller : klø : Men spylervæske kan brukes altså ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wipedown er som tidligere skrevet for å fjerne oljer og rester av poleringen.

Noen poleringsprodukter inneholder mer oljer enn andre, og kan gi inntrykk av kjørespor ved inspeksjon før voks.

Ved da å utføre en wipedown utelukker du dermed muligheten for at dette er grunnen til ev. hologrammer i lakken (f.eks. kjørespor). Finner du fortsatt hologrammer etter wipedown, er det derfor stor sjanse for at det er du som har påført dem, og må gå over en ny runde med fin polish.

 

Du MÅ ikke vaske bilen før voks, men som Bernhard sier, blir det lettere å bli kvitt ev. polishrester i kriker og kroker du kanskje har oversett ved vanlig inspeksjon.

 

Og ja, jeg synes faktisk spylervæske fungerer. Mest sannsynlig er noen uenig med meg, men det er min erfaring ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spylervæske har jeg ikke prøvd, men har brukt rutevask ala CG Streak Free før, men også viktig å bemerke at ikke noe av dette må tørke på lakken :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.