#1 Skrevet Juni 13, 2010 Har byttet dp til 3". Det orginale anlegget etter dp er på 2*2,25". Det deler seg jo rundt girkassa til 2 katter (eller er det bare potter?) Hvis det er katter, så fjerner dem begge. Hvis det er potter, så hva tror dere om lyden da hvis jeg fjerner dem? Spm er om det er en god løsning å sy 3" dp sammen med det org anlegget. Jeg skulle jo tro at orginale anlegget skulle holde til rimelig mye effekt jeg da, mtp at det i teorien skulle tilsi ca 4,5" totalt om man legger sammen de 2 røra bakover. eller er jeg helt på jordet? Mvh Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2010 Et 4,5" rør er MYE større enn 2x2,25" Kunne laget en tegning for å illustrere det, men gidder ikke Tegn deg 2 rundinger på et ark. Ene på ca 5cm i diameter. og andre tegner du inni (ikke midt i) og lar det være 2,5cm i diameter. Da finner du brått ut at du får plass til 2 rundinger på 2,5cm i diameter inni 5cm rundingen, og du har fortsatt masse plass igjen i 5cm som ikke er brukt. Mao. 2x 2,25" eksos er mindre enn 1x 4,5". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2010 (endret) hehe var helt på jordet ja.hihi. men hvor mye hk tror du det orginale anlegget holder til da? hvis du ser bort ifra dp? like greit å bygge 3" da el?` de andre spm står fortsatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2010 Det er nok katter ja. 3" vil gi lyd og resonans, hvor mye kommer ann på hvordan du bygger anlegget. Tommelfinger regel når det gjelder å sammenligne eksosanlegg: Tenk Areal, dvs 2x2,25" ~ 2x 2,25^2 x (pi)/4, siden det er rør kan vi se på dette som 2x 2,25^2 ~ 2x5 => faktor på 10 1x3" ~ 1x 3^2 x (pi)/4, igjen siden dette er rør, 1x 3^2 = faktor på 9 Men hvorfor 3" ??? 2,5" holder til ~ 450hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2010 Det er nok katter ja.3" vil gi lyd og resonans, hvor mye kommer ann på hvordan du bygger anlegget. Tommelfinger regel når det gjelder å sammenligne eksosanlegg: Tenk Areal, dvs 2x2,25" ~ 2x 2,25^2 x (pi)/4, siden det er rør kan vi se på dette som 2x 2,25^2 ~ 2x5 => faktor på 10 1x3" ~ 1x 3^2 x (pi)/4, igjen siden dette er rør, 1x 3^2 = faktor på 9 Men hvorfor 3" ??? 2,5" holder til ~ 450hk. Er nå helt normalt å bygge 3" på snurrbobil Har 3" hele veien på 200'en min, og med 2 lyddempere riktig plassert (en så langt fremme som mulig, og potta bakerst) så fungerer det helt konge. Grom lyd, ikke for mye resonnans og det holder til så mye krefter man orker egentlig ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 14, 2010 Noen som har noen bilder av 3" eksos på 200 20v som kan være til inspirasjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 14, 2010 Eventuelt noen som har et brukt til salgs? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...