forskjellig dim fremme og bak med quattro ?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det å sette 225.40.18" på fremme og 235.40.18" bak på en A4 med quattro har noe å si ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

255/35 er mye mer likt 225/40 i rulle-omkrets. Men så er det jo spm om plass da. : klø :

 

Jeg personlig ville ikke kjørt på 225/40 og 235/40. Er en differanse på 2,25 cm eller 1,26%

 

Eventuelt 215/40 og 245/35 = avvik på 0,08%

 

http://www.dekkalkulator.com/no/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

255/35 er mye mer likt 225/40 i rulle-omkrets. Men så er det jo spm om plass da. : klø :

 

Jeg personlig ville ikke kjørt på 225/40 og 235/40. Er en differanse på 2,25 cm eller 1,26%

 

Eventuelt 215/40 og 245/35 = avvik på 0,08%

 

http://www.dekkalkulator.com/no/

 

 

ok takker for svar..

 

Grunnen til dette dekk spørsmålet mitt er at jeg har 4 stk 235.40.18 på bilen nå og fremdekka er utslitte pga at jeg har kjørt en stund med feil hjulstilling (er fixa nå) . Og har heller lyst til å sette på 225 dekk men bakdekka er jo i go stand så det er for gale og kaste dem.

Blei endel mere sporing med 235 dekk i forhold til 225 dekk som jeg hadde før disse.

De Federal dekka jeg kjøpte i 235 str selges ikke lengre hos dekkonline men de har dem i 225 str.. hmm jaja får se hva det blir da hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke selge dem til en rimelig penge da? Billigere det, enn å utsette drivverket for den belastningen. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg sjekka alle dekka og det er litt ymse mønsterdybde her og der så jeg kjøper nok 4 nye ja i str 225.40.18" så er det løst ;)

 

De federal 595ss 235.40.18" dekka jeg kjøpte ville vel holdt ca 1,5 sesong eller noe.

Jeg kjører 30k i året, og gjerne fort i svinger.

Så de har vel holdt ganske greit vil eg tro.

Før disse dekka hadde jeg Nokian hakka v eller var det hakka z ? jaja samme det ,er vel samma dekket b are annen hastighetskode.

De holdt ikke en sesong en gang og de kosta nær 2k pr dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye avvik på omkrets kan man ha før det går utover quattro-systemet?. any?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

inntil 6 kmt hastighetsforskjell foran og bak konstant tåler de, gjelder samtlige quattro systemer uten manuell sentersperre og samme gjelder samtlige vw skoda 4x4 systemer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

inntil 6 kmt hastighetsforskjell foran og bak konstant tåler de, gjelder samtlige quattro systemer uten manuell sentersperre og samme gjelder samtlige vw skoda 4x4 systemer

 

km/t? Den er jo ikke konstant. Forskjellen vil jo øke proporsjonalt med hastigheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.