Demontere deksel nede ved frontrute, A4 2002.

Anbefalte innlegg

Har stilt samme spørsmål i DIY guiden, men det er vel gjerne flere som leser i denne delen av forumet.

Jeg arbeider med å skifte visker mekanikken på en 2002 A4 og møter litt problemer.

Da plastikk dekslet som ligger helt opp mot frontrute skulle av, delte det seg i 2 deler. Ganske vanlig har jeg forstått og jeg skal kjøpte nytt.

Utfordringen her er å få ut den delen som sitter igjen nede i pakning. Har sett i Elsawin, men kan ikke se hvordan det hele er konstruert.

Er det noen som har tips til hvordan dette dekslet egentlig skal demonteres (foruten de 3 klips)?

Det er jo en pakning som plastikk dekslet er tredd ned i, men jeg sliter med å det ut. Er litt redd for å ødelegge pakningen... Jeg klarer å skye restene av dekslet litt sideveis, så den er ikke limt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter med mottakerer hele veien. jeg pleier ta av ene listen langs a-stolpe. og vippe vannaviseren opp i hjørnet med en plastkile.

Om man fykter sprekken den er presset ned i i bunn av ruta med såpevann så løsner den lettere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter med mottakerer hele veien. jeg pleier ta av ene listen langs a-stolpe. og vippe vannaviseren opp i hjørnet med en plastkile.

Om man fykter sprekken den er presset ned i i bunn av ruta med såpevann så løsner den lettere.

Takk. Nå er restene ute. Noen tips for montering av den nye? Såpevann, Legge den på plass og presse ned?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp:) som du beskriver:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.