Anbefalte innlegg

det er en audi 90 coupe 2,3e. gått 240 000 km.

 

får ikke start på bilen lenger...

 

kjøpte bilen på fredag og på vei hjem motoren stoppet. det føltes at motoern begynte å gå på tre og ville ikke dra lenger så gira jeg ned til 3 så gikk den litt til og stoppet... fikk ikke start på den etterpå!

hadde noe deler liggendes så byttet jeg den gummiboksen over luftfilteret for det var masse høl i.

byttet et par slanger som går ved siden av luftfilteret( var også en del høl i de) så det var helt klart at den fikk falsk luft! byttet coil og tomgansgregulator. sjekket at bensin kommer fram. sjekket trykke i motoren,det var mellom 9 og 12 bar. motoren er gammal og sliten så det var greit nok synes jeg.

prøvde å starte den, den starter og går i 2 elller 3 sekund og stopper igjen. går på veldig lav turtall, hjelper ikke om jeg gir gass heller.

 

nå er jeg helt tom for ideer så lurte på om noen har peiling på hva kan det være for noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er strøm der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel tvilsomt strøm, men du bør jo alltids sjekke.

 

Prøvd å lese ut feilkoder?

Er pluggene våte etter den stopper?

 

Om jeg ikke husker helt feil så er det mest sannsynlig at det fortsatt er falskluft, men jeg er litt sliten akkurat nå, hehe :)

Om jeg var deg så ville jeg vel egentlig bare begynt et sted og jobba meg fremover utifra det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får jo start på den så vidt det er så går ut i fra at det er strøm der....spiller og lys fungerer jo!

plugene er ikke våte etter jeg prøver å starte den. har en audi cab med samme motor så skal fløta over et par ting der i fra tror jeg...tenkte å gå over alle ledninger også så ser hva jeg finner :)

det må være noe tulle feil her tror jeg...

 

kan det være gjerne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får jo start på den så vidt det er så går ut i fra at det er strøm der....spiller og lys fungerer jo!

plugene er ikke våte etter jeg prøver å starte den. har en audi cab med samme motor så skal fløta over et par ting der i fra tror jeg...tenkte å gå over alle ledninger også så ser hva jeg finner :)

det må være noe tulle feil her tror jeg...

 

kan det være gjerne?

 

 

Det er nok tvilsomt at det er hjernen :)

 

Så hvis pluggene dine er tørre etter bilen slukker så er det jo en hvis sjanse for at bilen din ikke får bensin likevel da :)

Om det er det, så kan skyldes to grunner. Den ene er falskluft og den andre er at det er noe galt med bensintilføringa di.. feks. tett filter, gåen pumpe (klarer ikke 6 bar, eller hva den skal ha. Dysene åpner jo tross alt ikke før 3bar. )

 

Vær litt forsiktig med hva du flytter over, prøv heller å finne feilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk sett litt mer på motoren. Fant ut at alle pluggene får gnist så det er ikke noe feil med tenninga! Har sjekka alle slanger og alt for falskluft hvertfall 5 ganger så ikke noe galt der heller. Byttet bensinmengdefordeler, men hjelper ikke... Motoren går i 2 sekund for den får bensin fra kaldstart. Prøvde å bruke startgass og da bilen gikk litt lenger.

 

Eneste mulighet som står att er å måle bensintrykk el bytte bensinpumpe som du sier...har sjekket at bensin kommer helt til bensinmengdefodeler, men vet ikke om det er nok trykk,,,

kan det være noe mekanisk i selve motoren tror du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet bensin filter i dag...var helt svart det som var inni felteren, men fortsatt bilen starter ikke :( da er det enten bensinpumpe som er svak eller hjernen!

 

eller tenker jeg feil? noen som kan hjelpe her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å sjekke ting før du bytter ting, men bensinfilter, luftfilter osv.. er som regel bare å bytte når du kjøper en slik gammel bil da det ofte er forsømt av tidligere eiere.

 

Om det hadde vært noe mekanisk i motorn din så hadde det vært snodig at motorn starta og så stoppa... Greit å sjekke at ting som feks fordeler, register o.l. sitter slik det skal. Men det er sannsynligvis ikke synderen.

 

For å ta en liten kjapp test av bensinsystemet ditt så kan du ta dysene dine oppi flasker, ta av belgen over luftfilterboksen/lmm din, tjuvkoble bensinpumpe releet og så dra spjeldet opp litt.. kommer det ikke bensin fra dysene din da så er pumpa di ganske sikkert for sliten... evt at det er no drit i systemet, men ikke så store odds for det...

 

Jeg har ikke inntrykk av at hjernene på disse bilene har det med å gå :)

 

bytta du bensinmengdefordeleren? dvs hele lmm delen? I så fall så er bensinmengdefordelinga di ganske sikkert feil nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk sett litt mer på motoren. Fant ut at alle pluggene får gnist så det er ikke noe feil med tenninga! Har sjekka alle slanger og alt for falskluft hvertfall 5 ganger så ikke noe galt der heller. Byttet bensinmengdefordeler, men hjelper ikke... Motoren går i 2 sekund for den får bensin fra kaldstart. Prøvde å bruke startgass og da bilen gikk litt lenger.

 

Eneste mulighet som står att er å måle bensintrykk el bytte bensinpumpe som du sier...har sjekket at bensin kommer helt til bensinmengdefodeler, men vet ikke om det er nok trykk,,,

kan det være noe mekanisk i selve motoren tror du?

 

 

Sjekket at pumpen gir nok trykk? Pumpen skal gi 6,5 bar. Dersom den gir ned mot 5 bar klarer ikke bilen å starte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.