#1 Skrevet Juni 13, 2010 Skulle på butikken en dag her, å bilen stoppet plutselig:S Når jeg vrir på tenningen så hører jeg ikke bensinpumpa starte (noe jeg har bestandig har hørt).... Trykkte inn ventilen på fuelrailen å det kom ikke noe bensin ut, kun luft.... Jeg har ikke hatt tid til å se så mye på det enda, men det får ikke vært så mye feil....kan det det? Har gjort meg opp en mening om at det enten er bensinpumpe releet, kanskje en sikkring eller (måtte gud forby) bensinpumpa. Noen andre som har noen ideer? Noen som vet hvor releet er og evt sikkringen er så jeg kan sjekke de først? Alle svar mottas med takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2010 Nøyaktig det samme skjedde med meg for et halvt år siden på min A4 B6. Da var det selve bensinpumpen som hadde tatt kvelden. Men jeg var så heldig å få denne byttet på reklamasjon da det visste seg at bilen fortsatt var innenfor 5-år, med to ukers margin. Snakk om hell i uhellet. Mener Møller opplyste meg om at prisen ville vært cirka 6000,- hadde jeg måtte dekket dette selv. Fikk også vite at bensinpumpen var en gjenganger de fikk inn for reparasjon på denne bilserien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2010 Er vel mere normalt enn unormalt at pumpene takker for seg før eller siden på disse desverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 14, 2010 Er klar over at pumpa er en sykdom på disse, men hadde tenkt å sjekke det andre uansett for å være på den sikkre siden:) Er vel litt dumt å bytte pumpa, så er det bare et relè eller en sikkring som er problemet: bh : Noen som vet hvor pumpa er egentlig? Har lest en plass at den skal ligge under bak sete på høyre side og en annen plass sa de at den er under teppet i bagasjen:P Btw, noen som vet hvor jeg skal måle med multimeteret i stikket for å sjekke om pumpa får spenning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 14, 2010 på min b5 så er det bare å ta bort teppe i bagasje rommet og så er det et lite lokk oppe i høyre hjørne som du fjerner, så ser du rett ned på pumpa. Dette er da på en b5, men jeg vil tippe at det ikke er så ulikt på din:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 14, 2010 Da har jeg vært å rota borti kontaktene med multimeteret...... Når jeg har tenningen av, så er det ca 1.8V til pumpa (mellom stikk 1 og 4 på kontakten), når jeg setter på tenningen på så er det fortsatt bare ca 1.8V. Peller jeg ut sikkringen så blir det 0V på pumpa, men 1.8V mellom venstre side i sikkring stikket og jord. Jeg har målt om det er kortsluttning/lekasje mellom ledningene fra sikkrings boksen og pumpe stikket, å det er det ikke. Jeg har målt inn spenningen på bryteren på relèet og der er det batteri spenning. Jeg har målt på spolen på relèet å den er i orden og relèet slår inn (det hører jeg). Det skal jo ikke være 1.8V til pumpa uansett om jeg har tenningen på eller av. Ville tro at det skulle være 0V og 12V. Noen glupe idèer?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 15, 2010 Har nå sjekket relèet på jobb, å det er i orden:S Kan det være start spærren som kødder?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 15, 2010 Er det noe mere som er med på å styre hovedstrømmen til bensin pumpa?? Noen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 19, 2010 Satte 12v direkte på pumpa, å den startet ikke:P Ny er bestillt og kommer til uka:) Da håper vi på bil snart;) Siden pumpa var død, så tok jeg å demonterte den:) Fant feilen ganske fort gitt....Var komutatoren som var helt nedslitt, slik at det har detti av deler fra den å kilt rotoren fast.....Utslitt med andre ord.... Pumpa var forresten under bak setet på passasjersiden viss noen lurer;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...