Audi A3 2010 - hvilken dekkbredde på 18x8 felger?

Anbefalte innlegg

Planlegger noen nye felger til grom-audien :D .. de som fulgte med fra Møller var bare kjipe.. vurderer enten 18 el. 19" felger. Typen jeg har sett meg ut er 8" brede. Hvilken dekkbredde passer best her? 225 eller 235? Vil 235 bli for bredt til felgen?

Lurer også på om noen har erfaring med å kjøre 19" felger på audi a3, og også om noen har hatt 235 dekk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

235 går fint på den felgen, mange A6 som bl.a. leveres med 8x18 og 245-dekk. Kommer også an på dekktypen har jeg hørt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Er det noen som har formeninger om det er greit med 19" + 235 dekk på a3? Må bestemme meg, men vil gjerne ha noen synspunkter først :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225 er originalt på 18" på A3. De fleste med 19" kjører 225/35.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

235 subber. kjør 225 som er orginalt eller 215 om du vil ha litt strekk:) 235 er ikke en dimensjon som er levert til a3 orginalt, det subber fort både foran og bak, om bilen ikke er skyhøy:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis bilen skal senkes så ville jag anbefalt 215 med mindre du misliker dekkstrekk, kjører selv med 225/35-19 på A3 8P, senka me KW 2 så lavt som er lovlig i henhold til tuv-papir mtp høyde senter felg/skjerm.

Det subber litt hvis jeg kjører neddi ei dolp i en sving o.l

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.