#1 Skrevet Februar 9, 2005 Hei, min mor må ha nye fjærer på bilen sin, som er en Audi 100 Cs Quattro, disse fjærene koster litt i overkant av 1600 kroner, og lurer derfor på om det går an å bruke fjærer til en tohjulstrekker? Noen som veit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 9, 2005 Foran er de nok like, bak er det mere usikkert. I delekatalogen så ser jeg at fjærskål og lignende over og under fjæra er lik på fwd som quattro, men om selve fjæra er lik er litt uvisst. Støtdemperen er heller ikke lik i delenummeret, men kanskje lik i fysiske mål? Vet ikke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 9, 2005 De passer om hverandre ja. Bare pass på å få fjærer fra 5-sylindret bil.. Delenummeret er forskjellig, men allikevel går det greit. Dette gjelder alle type 43/44/C4.. Jeg hadde bakfjærer fra S4 Avant på min 200TQ20v uten noe problem.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 9, 2005 vil det si at hun kan ha S4 eller S6 fjærer og det, eller blir det for stivt? Det var foran sltså! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 9, 2005 Det kan hun, men blir vel fort litt stivt. Er bare en måte å finne ut på - å prøve. Var ikke noe problem med S4 Avant-fjærer bak på 200TQ20v, men vektforskjellen der er jo liten. Vekt på forakselen på 100Q i forhold til S4/S6 er vel ganske forskjellig.. Men det passer rent fysisk ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...