#1 Skrevet Juni 14, 2010 (endret) Hei. Tittelen sier litt og jeg skal spørre om litt til. Har nå fått med meg Pål Finneid til å skifte senk på bilen i morgen. Ingen av oss har gjort det før og er vel helt grønne på området Om det er noen som har en enkel forklaring på hvordan man gjør det, både foran og bak så er jeg evig takknemlig Gjerne med bilder om dere har tilgang på det. Mvh. Simen Grasto 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 14, 2010 Det er bare helt ren skruing Simen Men husk hva jeg sa om originalfjærene foran hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 14, 2010 Riktig riktig : p Men hørte no rykter om at det satt noen bak som man må bort med trekket for å komme til. Er dette det sidepaneltrekket? Pål har med seg fjærspenner, så det skal gå fint : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 14, 2010 Niks, bak på quattro så tar du alt nedenfra. 4 skruer som fester ankerplata/fjærskåla på toppen av demperen til karosseri, og 1 bolt i bunn på demperen. Deretter så sitter det 1 bolt gjennom ankerplata som du må ut med for å dele demper/fjær. Husk å jekke opp alle hjulnav til riktig kjørehøyde etter montering av senk, ett og ett, og løsne/stramme igjen alle foringer. Hvis ikke så vrir du filler av dem etter å ha kjørt litt med det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 14, 2010 Åjaa : ) da er det ikke mye hokuspokus. Hmm, okeii. Stramme til i den høyden bilen var fra før? Også justere ned mener du? edit: glem det. leste det en gang til nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 14, 2010 Nei du justerer sånn ca. til den høyden du skal ha. Derettet jekker du opp igjen, tar av hjulet, evt. setter en bukk under navet og slipper den nedpå, slik at du får bærearmene i sånn vinkel som de står under kjøring. Deretter løsner du alle foringer som blir vridd i fjæringsbevegelsen, og trekker de igjen. Da vrir de seg så de står i "nullposisjon" med den nye høyden på bilen. Ergo større bevegelsesbane i fjæringsbevegelsen uten at du vrir dem i filler. Regner vel ikke med at bilen kommer til å fjære nevneverdig mye, men greit å gjøre uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 14, 2010 Jepp : ) Takk for god hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 14, 2010 Bare hyggelig det vett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...