#26 Skrevet Juni 24, 2010 Har hatt diesel bil i en god stund. (har akkuratt solgt den, 2l 140 orginal) Syns det var utrolig digg med bunndraget, at den hentet seg opp igjen ifra 1200o/min var utrolig deilig, minemalt med giring. Etter og ha lest her og andre steder er dette en helt feil måte å kjøre diesel på, man skal visst ha mye mer o/min her og for å dra de også. (Husker helt hva man kan skade ved slik kjøring men det er dyre deler.) Mener Stian hadde et godt svar på det, men fant det ikke igjen. Det sliter noe utrolig på dobbelmasse svinghjulet. Store krefter som må taes opp av fjærene i svinghjulet siden en 4-er så dårlig balansert motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juni 24, 2010 Det sliter noe utrolig på dobbelmasse svinghjulet. Store krefter som må taes opp av fjærene i svinghjulet siden en 4-er så dårlig balansert motor. Det var det det var. Isåfall hadde han byttet på flere biler som antaglivis (slik som meg) Hadde hatt den kjørestilen (nå gikk det heldigvis bra hos meg) for lenge, og i god tro har trodd at dette var fordelene med diesel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 24, 2010 så vist man skal spare på dette svinghjulet så må du ha nedel o/min vist du skal "gi på"? Over 2000rpm då eller? Sorry OT... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 24, 2010 Husker ikke akkuratt turtall men det er noe sånt JA. Det man virkelig ikke skal som jeg har forstått nå (men kjørte alltid slik før) det er å bare gasse ifra 1-12k o/min, fordi du vet at den henter seg pent inn igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 24, 2010 Så de bunn dragene bør jeg holde meg unna? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 24, 2010 (endret) Så de bunn dragene bør jeg holde meg unna? Det er det som er litt missforstått av "alle" som kjører diesel. Kan godt benytte deg av bunndrag men gjerne ifra 2k visst du vill bevare svinghjulet noe. En diesel har uansett ikke best dreimomoment ifra 1-2k o/min. Er virkelig ingen expert på området og oppfordrer dere som har mere greie på det og svare litt bedre. (Bare vet at jeg har kjørt "feil" i alle år, og koset meg rått med at det var bare å trykke på gassen ved ca 1,2k og bilen hentet seg fint inn igjen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juni 24, 2010 Det er det som er litt missforstått av "alle" som kjører diesel. Kan godt benytte deg av bunndrag men gjerne ifra 2k visst du vill bevare svinghjulet noe. En diesel har uansett ikke best dreimomoment ifra 1-2k o/min. Er virkelig ingen expert på området og oppfordrer dere som har mere greie på det og svare litt bedre. (Bare vet at jeg har kjørt "feil" i alle år, og koset meg rått med at det var bare å trykke på gassen ved ca 12k og bilen hentet seg fint inn igjen) *pirke litt* Du må skrive 1,2k hvis du vil forkorte 1200 (rpm). 12k blir jo 12000 (rpm) On Topic: Grattis med ny bil og velkommen i "TDi-klubben", Thomas. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juni 24, 2010 *pirke litt* Du må skrive 1,2k hvis du vil forkorte 1200 (rpm). 12k blir jo 12000 (rpm) On Topic: Grattis med ny bil og velkommen i "TDi-klubben", Thomas. verre enn fysikklæren du jo, er ikke så god på antall gjeldende siffer, men denne var grov. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juni 24, 2010 Grattis med ny bil og velkommen i "TDi-klubben", Thomas. Takk takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juni 24, 2010 I familien nå har vi en Audi 80 (94 mod), en Audi A4 1.6 (97 mod), en Audi A4 1.8 (99mod) og Audi A4 1.9Tdi (00mod) 1.6 og 1.9TDI er mine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juni 27, 2010 Var ute å kjørte igår da Da ble jeg overasket hvor lite diesel bilen brukte. Fylte opp full tank i Askim. Kjørte mot Trøgstad, Bjørkelangen, mot Setskog og Skotterud. Og videre mot Kongsvinger. For dere som ikke har kjørt der er det en svingette vei, med både nedover og oppover bakker. Da jeg kom til Kongsvinger for å fylle opp hadde jeg kjørt ca 13mil, og jeg fylte opp for 65kr. Da var det fult. ca 5.5liter diesel. Regnet rask på det og kom frem til at jeg hadde brukt 0.41 liter per mil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juni 27, 2010 Hehe, samme "sliter" jeg med på 1.9tdi'n min.. Den bruker jo faen ikke diesel! Det er jo så feminint og politisk korrekt at jeg lurer på å borre hull i tanken slik at jeg vertfall må fylle litt oftere. Glemmer jo hvordan jeg gjør det mellom hver gang nå for tiden.. Men ok, dette var etter at jeg gikk over fra V8 bensin til 1.9tdi da, haha.. Grattis med grom bil Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Juni 27, 2010 Hadde jeg brukt huet mitt og tenkt meg om en ekstra gang ville jeg gått for 1.9tdi. Dieselbilene holder mye lenger enn bensinturbon. Til slutt blir du lei uansett. Enten det er diesel eller bensin med chip. Neste bil blir uten tvil dieselbil fra tyskland for min del edit: beklager, så ikke at du allerede hadde handla bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Juni 28, 2010 Utrolig deilig med TDI ja. Godt med drag. Sliter ikke med å komme opp i fart.. Noe som 1.6 litern gjorde. Spesielt med folk i bilen og oppover bakke. Men er jo ting som må gjøres med bilen da. Sitter dårlige dempere på bilen. Litt for myk. Så skal kontakte parts and retards og få tak i et sett hos han. Få bilen lavere. Og andre dekk og felger Og da det er fikset blir det en liten chip 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Juni 28, 2010 Må fikse en tråd om bilen og då! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Juni 28, 2010 Ja, tenkte på det Får gjøre det da jeg begynner å fikse på den En kamerat satte på et RS merke på bilen min idag da for morro skyld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Juni 28, 2010 Ja, tenkte på det Får gjøre det da jeg begynner å fikse på den En kamerat satte på et RS merke på bilen min idag da for morro skyld RS TDI? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Juni 28, 2010 hehe, ja Ble noe sånn.. Var ingen emblemer bak der da jeg kjøpte bilen. Så han satte på et RS merke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Juni 28, 2010 hehe, ja Ble noe sånn.. Var ingen emblemer bak der da jeg kjøpte bilen. Så han satte på et RS merke Hahahahaha bra mann!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Juni 28, 2010 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2025352#post2025352 Startet en tråd om bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...