Motor lugger, særlig når den er kald! ideer?

Anbefalte innlegg

Sliter litt med at motoren min lugger, mer enn normalt og særlig når den er kald.

Har folket noen innspill på dette?

Kamerat av kamerat som er mekaniker sa at det kanskje kan skyldes sota tennplugger, eller fordeler lokk. Ikke at jeg har peiling i det hele tatt på dette men..?

Og den er ikke så ille når motoren blir varm, men likvel, den går ikke fritt ned på turtall i 1. og 2. gir normalt i forhold til en ny annen bil jeg har prøvd.

Takk for evnt. svar! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden du ikke skriver vilken bil du har så går jeg ut fra at det er en a3 du snakker om, siden det står så i profilen din, liten tru på plugger men koster jo ikke mye og skifte dem, feilen kan også ligge i pluggledninger og fordeler lokk.

Men kan hende du også har en temp sensor som ikke gir riktig signal, kan hende den gir signal om varm motor og da vil bilen din være vond når den er kal. få tak i et ohm meter og må motstanden og skjekk mot hiddenne til møller

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner, takker for svar! :)

Nå vet ikke jeg om temp. måleren har noe med sensoren å gjøre, men måleren i bilen er ikke helt riktig av seg til tider. Veldig skjeldent 90*C etter hva jeg har skjønt den skal være(75-85*C som regel).

Men dette med at den gir signaler om muligens varm motor når den er kald, har dette noe med innsprøytning å gjøre? Håper ikke dette vil koste skjorta..Penger er ikke det jeg har mest av for tiden. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg husker riktig så sitter denne føleren/sensoren som styrer til hjernen og den inne i bilen isamme men den har 4 stikkere,

mener og huske at den er rimlig.

skift og prøv,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjer dette hver gang du starter og kjører bilen?

Har hatt ett lite problem med min Mk3 der bilen lugger og høres ut som en snekke ved pådrag etter at det har vært en kraftig regnskur og bilen har stått natten over... har skjedd 2 ganger totalt.. regner med at det er fukt i fordeler lokket... men har ikke opplevd dette som ett irriterendes problem enda så jeg har ikke sett på det... for det forsvinner med en gang bilen blir god og varm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hver gang ja. :(

Tor Olav: Skal se om jeg ikke får fiksa en sånn ledning da se. Håper den er rimelig ja.

Takker for svar! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hver gang ja. :(

Tor Olav: Skal se om jeg ikke får fiksa en sånn ledning da se. Håper den er rimelig ja.

Takker for svar! :)

føler ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.