Audi's 2,4 l V6 - Svakheter?

Anbefalte innlegg

Ser litt på -03 modell A6 med 2,4 liter 170 hk V6. Denne motoren mener jeg å ha hørt dårlig omtale om. Men er litt usikker om dette var den første utgaven med 165 hk? Noen som vet hva som eventuelt var problemet med motoren, og om dette etter hvert ble utbedret på senere utgaver? Har tidligere hatt en skikkelig blemme med V6 2,5 tdi, og det gidder jeg ikke mer av: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser litt på -03 modell A6 med 2,4 liter 170 hk V6. Denne motoren mener jeg å ha hørt dårlig omtale om. Men er litt usikker om dette var den første utgaven med 165 hk? Noen som vet hva som eventuelt var problemet med motoren, og om dette etter hvert ble utbedret på senere utgaver? Har tidligere hatt en skikkelig blemme med V6 2,5 tdi, og det gidder jeg ikke mer av: bh :

Har ikke hørt annet enn at 2,4 = lekkasje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljelekkasje tenker du, Dag?

Jeg ser nemlig på en a6 c5 2.8, men jeg vet omtrent ingenting om den. Men den hadde visst hatt en oljelekkasje som nå var fikset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljelekkasje tenker du, Dag?

Jeg ser nemlig på en a6 c5 2.8, men jeg vet omtrent ingenting om den. Men den hadde visst hatt en oljelekkasje som nå var fikset.

Både 2,8 30v og 3,0 V6 er kjent for oljelekkasjer iflg et amerikansk forum. 2,4 er ikke helt ukjent for oljelekkasjer den heller iflg det jeg har hørt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,4 har hatt litt oljelekkasjer. Den er oppgitt til å bruke litt i mellom servicene. 2,8 er vel litt bedre, er jo en haug med a8 med den, og de skryter jo uhemmet av den:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er den nye 2,4 i 4F a6 2007 mod?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt en A6 2005 iallefall! Den hadde forhjulstrekk.. Hadde bra bunndrag, ble presset greit tilbake i setet. Behagelig cruisebil med passe guffe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,4 har hatt litt oljelekkasjer. Den er oppgitt til å bruke litt i mellom servicene. 2,8 er vel litt bedre, er jo en haug med a8 med den, og de skryter jo uhemmet av den:)

Forbrenning altså, ikke lekkasje via pakninger/utvendig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne igjen - 5 år siden gitt, men litt aktuelt igjen. Vi selger vår A4 3,0 tdi som har vært en kjempebil, og tenker litt på 4f med 2,4 Q tip. Ser av diverse forum at motoren er en nedskalert 3,2 som jeg har lest litt ymse om. Denne nyere v6 motoren skal visst ha noen svakheter påstår noen, men hva er brukererfaringene?

Noen som har kjørt slik motor over tid og som kan dele erfaring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Geir Kleven her inne, han har hatt en slik noen år nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.