#1 Skrevet Juni 15, 2010 Kjøpte meg en 89 mod 100 quattro sport med aan motor. Bilen har vedlig slitt understell og eg vurderer om eg skal ta ut motoren og sette den inn i 90 quattroen min, eller om eg skal prøve å redde 100'en. Er lite med "oppgraderingsdeler" å oppdrive til 44q så lurer på om noen har peiling på om eg kan bruke understellsdeler fra feks c4 s4, eller s6? Enklere å spørre her enn å prøve og feile, visst noen sitter på fakta;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 16, 2010 Kjøpte meg en 89 mod 100 quattro sport med aan motor. Bilen har vedlig slitt understell og eg vurdererom eg skal ta ut motoren og sette den inn i 90 quattroen min, eller om eg skal prøve å redde 100'en. Er lite med "oppgraderingsdeler" å oppdrive til 44q så lurer på om noen har peiling på om eg kan bruke understellsdeler fra feks c4 s4, eller s6? Enklere å spørre her enn å prøve og feile, visst noen sitter på fakta;) 100 Sport er veldig sjeldne saker, så dette bør du absolutt prøve å redde. 100 Sport har runde hjulbuer samt bredere sporvidde (ET35, samme som 200 20v/V8 vs ET45 for vanlige 100/200). Den har også andre fjærer. Sport Exklusiv har enda stivere fjærer enn Sport. S4 4,2/S6 fjærben passer rett på, og ellers passer jo dempere og fjærer fra typ44/C4 om hverandre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 16, 2010 Veit at sporten er litt sjelden ja. Skulle det ende med at eg velger å ta ut motoren håper eg noen her har interesse i å ta over bilen og få den på veien igjen. Passer dempere og fjærer fra c4 bak og? Veit du om det er andre ting som er bolt on og? Takk for nyttig info:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 16, 2010 Veit at sporten er litt sjelden ja. Skulle det ende med at eg velger å ta ut motoren håper eg noenher har interesse i å ta over bilen og få den på veien igjen. Passer dempere og fjærer fra c4 bak og? Veit du om det er andre ting som er bolt on og? Takk for nyttig info:) Hvilke andre ting tenker du på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 16, 2010 Hiver meg på denne tråden for jeg lurer også litt på dette om understellet er likt som c4, spesielt fjærer og dempere. Har en 87 100 Turbo Quattro Avant som sårt trenger litt oppgradering av understellet. K-jet'en er bytta ut med hiddensprut i den så jeg tenkte å gi bilen en kjangs så den kan få mange flere morsomme år på veien:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 17, 2010 Leser du det Dag har svart, får du svar på spørsmålet ditt;) Av andre ting tenker eg på foringer, stab stag og camberstag bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 17, 2010 Jeg tror det som i hovedsak er forskjellig er bærearmene foran, stabstag foran og traversforinger foran. Ellers skal det meste være identisk med C4, blant annet fjærbein både foran og bak og stort sett alt i bakstillingen. (husk å bruke bærearmer foran med 19 mm bærekule, til t44 finnes 18 mm også..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 17, 2010 Det er greit å vite:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...