Slingrebolter! Litt info takk:)

Anbefalte innlegg

Vil man kunne bruke slingrebolter om man har 4x100 og vil bruke felg med 4x108?: klø :

 

Noen som vet hva de koster per stykk?

 

Takker for innspill?: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann Stian.

Jeg har en stund kjørt med slingremutter på både 200 20V`n og på min nåværende A6 C4. Har brukt felger med 5x114,3 boltsirkel, som hadde bolthull med ca 15 mm diameter. Prøvde 2 forskjellige typer slingremutter . Den ene hadde bare ca 2 mm "slingring" og kunne ikke brukes i dette oppsettet. Den typen med mest slingring (noe mere enn den første)gjorde at jeg akkurat klarte å bruke disse felgene. Men her var det da originalt ment for 12 mm ( eller 1/2" ) bolt /mutter, så muulig det hadde gått å bruke på litt større boltsirkel-forskjell. Så jeg tror neppe du finner slingrebolt/mutter som gjør at du kan bruke 4x100 på 4x108. Tror desverre det blir for mye. :)

 

MVH Eivind.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann Stian.

Jeg har en stund kjørt med slingremutter på både 200 20V`n og på min nåværende A6 C4. Har brukt felger med 5x114,3 boltsirkel, som hadde bolthull med ca 15 mm diameter. Prøvde 2 forskjellige typer slingremutter . Den ene hadde bare ca 2 mm "slingring" og kunne ikke brukes i dette oppsettet. Den typen med mest slingring (noe mere enn den første)gjorde at jeg akkurat klarte å bruke disse felgene. Men her var det da originalt ment for 12 mm ( eller 1/2" ) bolt /mutter, så muulig det hadde gått å bruke på litt større boltsirkel-forskjell. Så jeg tror neppe du finner slingrebolt/mutter som gjør at du kan bruke 4x100 på 4x108. Tror desverre det blir for mye. :)

 

MVH Eivind.

 

Takk for innspill:)

 

Sjekka litt rundt på nettet og det spriker veldig i erfaringer...noen sier det funker, andre sier det ikke vil funke: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, du som sendte meg PM på BF?

 

Uansett, 4x100 til 4x108 er bare å glemme. Maks 2mm forskjell som er den gylne regelen, så her er det adapter eller omborring som gjelder:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, du som sendte meg PM på BF?

 

Uansett, 4x100 til 4x108 er bare å glemme. Maks 2mm forskjell som er den gylne regelen:)

 

Jeppsi peppsi!

Svarte deg på BF om du var Fossen;)

 

Jaja, da blir det vel og sjekke tilbudet av adaptere da: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, så det nå. Liten verden, veit du:p

 

La til noe i innlegget mitt, og omborring av nav/skiver kan jo være et alternativ til adaptere, med mindre felgene har et adaptervennlig innpress vel å merke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, så det nå. Liten verden, veit du:p

 

La til noe i innlegget mitt, og omborring av nav/skiver kan jo være et alternativ til adaptere, med mindre felgene har et adaptervennlig innpress vel å merke.

 

Og borre i navet dropper jeg da har flere felgsett som har 4x100, men skal undersøke adaptere:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å borre et hullsett til i enten nav eller felger vel?

Slipper dyre spacere og ET problemer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.