#1 Skrevet Juni 15, 2010 Vil man kunne bruke slingrebolter om man har 4x100 og vil bruke felg med 4x108? Noen som vet hva de koster per stykk? Takker for innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 15, 2010 Her har du nok svar på det du lurer på http://www.bilforumet.no/teknisk/147189-sporsmal-ang-slingrebolter.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 15, 2010 Her har du nok svar på det du lurer på http://www.bilforumet.no/teknisk/147189-sporsmal-ang-slingrebolter.html Takker:) Har faktisk allerede lest den, men tenkte kanskje det var noen her inne med info. Ikke føler jeg at man fikk noe konkret svar fra en som faktisk kjører med slingrebolter av denne typen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 15, 2010 Heisann Stian. Jeg har en stund kjørt med slingremutter på både 200 20V`n og på min nåværende A6 C4. Har brukt felger med 5x114,3 boltsirkel, som hadde bolthull med ca 15 mm diameter. Prøvde 2 forskjellige typer slingremutter . Den ene hadde bare ca 2 mm "slingring" og kunne ikke brukes i dette oppsettet. Den typen med mest slingring (noe mere enn den første)gjorde at jeg akkurat klarte å bruke disse felgene. Men her var det da originalt ment for 12 mm ( eller 1/2" ) bolt /mutter, så muulig det hadde gått å bruke på litt større boltsirkel-forskjell. Så jeg tror neppe du finner slingrebolt/mutter som gjør at du kan bruke 4x100 på 4x108. Tror desverre det blir for mye. MVH Eivind. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 15, 2010 Heisann Stian.Jeg har en stund kjørt med slingremutter på både 200 20V`n og på min nåværende A6 C4. Har brukt felger med 5x114,3 boltsirkel, som hadde bolthull med ca 15 mm diameter. Prøvde 2 forskjellige typer slingremutter . Den ene hadde bare ca 2 mm "slingring" og kunne ikke brukes i dette oppsettet. Den typen med mest slingring (noe mere enn den første)gjorde at jeg akkurat klarte å bruke disse felgene. Men her var det da originalt ment for 12 mm ( eller 1/2" ) bolt /mutter, så muulig det hadde gått å bruke på litt større boltsirkel-forskjell. Så jeg tror neppe du finner slingrebolt/mutter som gjør at du kan bruke 4x100 på 4x108. Tror desverre det blir for mye. MVH Eivind. Takk for innspill:) Sjekka litt rundt på nettet og det spriker veldig i erfaringer...noen sier det funker, andre sier det ikke vil funke: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 15, 2010 Jøss, du som sendte meg PM på BF? Uansett, 4x100 til 4x108 er bare å glemme. Maks 2mm forskjell som er den gylne regelen, så her er det adapter eller omborring som gjelder:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 15, 2010 Jøss, du som sendte meg PM på BF? Uansett, 4x100 til 4x108 er bare å glemme. Maks 2mm forskjell som er den gylne regelen:) Jeppsi peppsi! Svarte deg på BF om du var Fossen;) Jaja, da blir det vel og sjekke tilbudet av adaptere da: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 15, 2010 Hehe, så det nå. Liten verden, veit du:p La til noe i innlegget mitt, og omborring av nav/skiver kan jo være et alternativ til adaptere, med mindre felgene har et adaptervennlig innpress vel å merke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 15, 2010 Hehe, så det nå. Liten verden, veit du:p La til noe i innlegget mitt, og omborring av nav/skiver kan jo være et alternativ til adaptere, med mindre felgene har et adaptervennlig innpress vel å merke. Og borre i navet dropper jeg da har flere felgsett som har 4x100, men skal undersøke adaptere:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 16, 2010 Bare å borre et hullsett til i enten nav eller felger vel? Slipper dyre spacere og ET problemer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...