Valsing av hjulbuer - A4 B7

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som driver med valsing av hjulbuer på Østlandet? Kunne tenkt meg litt meg litt mer rom til bakhjula. Og evt ha koster dette ?

 

På forhånd takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke felger skal du ha ? Skal du senke mye?

 

Jeg har org senk og 9,5x19 et 35 med 235/30 dekk - dette tar ikke i bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med Runar Jensen her på forumet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke felger skal du ha ? Skal du senke mye?

 

Jeg har org senk og 9,5x19 et 35 med 235/30 dekk - dette tar ikke i bak.

 

Hei!

 

Jeg har quattro, kan hende det har noe å si ?

 

De dekkene/felgene jeg ble fortalt jeg kunne ha max var 8,5x19 og 35 profil.

 

Det jeg kunne tenkt meg er vel en felg som har bredere kant bak, så jeg får en fetere look.

Men han mente at det ikke gikk an å få det bredere bak enn foran, om dette gjelder kun de BBS LM felgene eller om det gjelder de Zito Belair også, det vet jeg ikke.

Poenget er ihvertfall for meg at bredere felgkant bak er essentielt for looken på hele bilen.

 

Jeg vil jo helst unngå å valse, men om det ikke er for kostbart og det er noen som driver med det her, så blir jo det en vurderingssak siden jeg ønsker litt bredre bakhjul enn 235 (siden forhjulet blir 235)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 9,5 19" Et 35 forran og bak på min b7 quattro med masse senk.235.35 dekk..måtte valse hjulbuene ca 1 cm,og dette gjør du enkelt selv hvis du får lånt deg en skikkelig valse og og passer på og varme lakken godt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 9,5 19" Et 35 forran og bak på min b7 quattro med masse senk.235.35 dekk..måtte valse hjulbuene ca 1 cm,og dette gjør du enkelt selv hvis du får lånt deg en skikkelig valse og og passer på og varme lakken godt....

 

Har hørt skrekkhistorier om å gjøre dette selv, så skulle det blitt gjort, måtte det ha blitt av noen som har peiling ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke bare heve rompa litt, så slipper du å valse ? :)

Mye har du da senka bak Tony ? Bilde ?

 

Har selv ET 43 @ 235/35/19 og det sporer greit syntes jeg, sporer det mer med 9.5 felg ?

Skal oppgradere til ET35 9.5"/35 snart, må bare finne felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke bilde tilgjengelig enda....har senka den rimelig mye...har ikke målt,men dekka ligger godt opp under skjermen...

Kan senke ca 15mm til før jeg er i bunn bak....(FK Silverline)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke bare heve rompa litt, så slipper du å valse ? :)

Mye har du da senka bak Tony ? Bilde ?

 

Har selv ET 43 @ 235/35/19 og det sporer greit syntes jeg, sporer det mer med 9.5 felg ?

Skal oppgradere til ET35 9.5"/35 snart, må bare finne felger.

 

Å heve en bil er helt uaktuelt for meg :P

Jeg skal jo gjerne få den lavere så det ser penere ut med 19"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne! Har nå fått Cobra Justerbart senkesett på..

Det settet var noe mykere enn jeg hadde håpet, men det ble fortsatt bedre enn det originale sportsunderstellet som kom fra fabrikken, og høyden ser MYE penere ut!

 

Jeg skal få vasket bilen imorgen og få tatt noen litt bedre bilder, synes ikke Iphone bilder er noe spesielt..

 

Det som er problemet nå, i og med at bilen er mykere enn forventet betyr jo at når den er blitt lavere så tar den også litt borti hjulbuen i små dumper og fartsdumper eller ved harde krappe svinger..

 

Det kommer såvidt borti dekkene, og det er verst foran.. det tar ikke mye skade, men høres ikke helt kult ut, og er veldig irriterende.

 

Det sitter noe klips/skrue feste i midten av hjulbuen, for å holde den plastdelen av innerskjermen på plass.. Bak så går det ikke så aller verst, men foran jeg få gjort noe med... og da blir det vel valsing eneste alternativ, siden jeg ikke vil ha bilen noe høyere igjen, og spacerne som sitter på er 16mm, så fjerner jeg de, blir impresset ALT for lavt igjen..

 

IMG_2367.jpg

IMG_2365.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valsing er sjelden ENESTE løsning :) Selv ville jeg fått på litt smalere dekk, som 215 eller 225 og byttet til stivere senkesett (ja, har gjort et på flere biler : rolleyes ) før jeg hadde valset. Mitt syn er at en valset skjerm ødelegger helheten på bilen hvis den er valset mer enn å brette inn kanten. Buene mister profilen sin og blir litt rare : klø : (Nå var jeg nødt til å brette inn kanten foran på min egen bil for å kunne svinge med "rett" senk så har gjort det selv, men hadde jeg måtte valset mer, hadde jeg byttet hjul eller heiset bilen i stedet..)

Du kunne jo startet med å f.eks. testet 10mm spacere foran i stedet for de på 16mm å se om det hjelper noe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valsing er sjelden ENESTE løsning :) Selv ville jeg fått på litt smalere dekk, som 215 eller 225 og byttet til stivere senkesett (ja, har gjort et på flere biler : rolleyes ) før jeg hadde valset. Mitt syn er at en valset skjerm ødelegger helheten på bilen hvis den er valset mer enn å brette inn kanten. Buene mister profilen sin og blir litt rare : klø : (Nå var jeg nødt til å brette inn kanten foran på min egen bil for å kunne svinge med "rett" senk så har gjort det selv, men hadde jeg måtte valset mer, hadde jeg byttet hjul eller heiset bilen i stedet..)

Du kunne jo startet med å f.eks. testet 10mm spacere foran i stedet for de på 16mm å se om det hjelper noe :)

 

 

Å bytte senkesett som jeg har nettopp betalt snart 8 lapper for + 5500 i montering og kontroll er jo selvsagt helt uaktuelt.

Smalere dekk er selvsagt en mulighet, ellers så kan jeg få for å selge 20" og kjøpe 19" med litt mer riktig impress, og da kan jeg droppe spacere... men saken er at jeg ikke har noen garanti for at det vil hjelpe.

Når det gjelder valsing, så er det kun den indre "klaffen" jeg hadde tenkt til å presse inn... men har hørt du må lakkere hele skjermen om du skal valse.

Dessuten så er det egentlig klipset som holder plastskjermen inni selve skjermen som lager den stygge subbelyden..

 

Men ja, 10 mm spacere kunne jo faktisk være en ide!

Evt kunne jeg klint til med 20 mm bak, fordi der er det mer å gå på :-)

Får se.. har jo noen andre planer som går foran først - så lenge jeg kjører pent, så er det ikke store problemer med den høyden jeg har nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er dekkdim du har på? Ser du skriver 20" men ser ut som 35 profil... Da er jo isåfall første bud å få på riktige dekk om det er tilfelle? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 tom og 35 profil er for stort for denne bilen

 

det første du burde prøve er å fjerne skruen i toppen av hjubuen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.