Mangler kilespor i kamdrevet 1,6td 8v golf 1

Anbefalte innlegg

Det er kilespor i kammen, men ikke i kamdrevet, skal det være slik? Så det samme på en seat toledo 1,9tdi 96 mod..

Er det ikke litt riski for at drevet skal flytte på seg da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter alltid på kon på diesel...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må låse dieselpumpen i riktig posisjon. skru det innpå, på med reimen med akslinger i riktig posisjon og skru det fast :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må låse dieselpumpen i riktig posisjon. skru det innpå, på med reimen med akslinger i riktig posisjon og skru det fast :)

Hæ? Hva har det med spm skjønner jeg ikke, men ja, jeg vet hvordan jeg skal time reg reima og skru ting fast:) Men lurer på hvorfor kamdrevet ikke er lagd for kile når kamakselen har kilespor.

Edit: skjønte det nå...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hæ? Hva har det med spm skjønner jeg ikke, men ja, jeg vet hvordan jeg skal time reg reima og skru ting fast:) Men lurer på hvorfor kamdrevet ikke er lagd for kile når kamakselen har kilespor.

Fordi den sitter på kon........

På diesel må man ha mulighet for å kunne justere både kam og dieselpumpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt riktig som Ole sier, sitter kun på kon.

MEGET viktig og bruke mothold når du strammer drevet på kammen, ikke bruk sporet i bakkant, det tåler ikke kammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe tips til mothold?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.