Anbefalte innlegg

Jeg har bestillt time for en ac-service på min 2003 mod A4 TDI Q,er dette verdt pengene ?

Lite futt i kjøling og det er litt antydning til dårlig lukt.

Pollenfilter,rens og etterfylling av gass står på programmet.Noen som har egenerfaring å dele ?

For ca 2000 kr må man da få noe bedre virkning på anlegget,håper jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bestillt time for en ac-service på min 2003 mod A4 TDI Q,er dette verdt pengene ?

Lite futt i kjøling og det er litt antydning til dårlig lukt.

Pollenfilter,rens og etterfylling av gass står på programmet.Noen som har egenerfaring å dele ?

For ca 2000 kr må man da få noe bedre virkning på anlegget,håper jeg.

Burde kanskje tømme anlegget helt og ta en trykktest av anlegget?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette gjør de vel når det taes service?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette gjør de vel når det taes service?

For å trykkteste et ac-anlegg skikkelig må man ha nitrogen som man kjører på anlegget med et trykk på 20-30 bar. Dersom anlegget holder tett da, kan man sette vakuum på anlegget en stund, få ut fukten og fylle med korrekt kjølemiddel.

De fleste bilverksteder bruker en fyllestasjon - en maskin - som bare sjekker om systemet når korrekt vakuumverdi over en viss tid, og derfor antar at systemet er tett. Dette sier ikke noe om hvorvidt systemet klarer å holde tett når det kommer høyt trykk i det. En trykktest er en mye sikrere måte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.