#1 Skrevet Juni 16, 2010 Jeg har bestillt time for en ac-service på min 2003 mod A4 TDI Q,er dette verdt pengene ? Lite futt i kjøling og det er litt antydning til dårlig lukt. Pollenfilter,rens og etterfylling av gass står på programmet.Noen som har egenerfaring å dele ? For ca 2000 kr må man da få noe bedre virkning på anlegget,håper jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 17, 2010 Jeg har bestillt time for en ac-service på min 2003 mod A4 TDI Q,er dette verdt pengene ?Lite futt i kjøling og det er litt antydning til dårlig lukt. Pollenfilter,rens og etterfylling av gass står på programmet.Noen som har egenerfaring å dele ? For ca 2000 kr må man da få noe bedre virkning på anlegget,håper jeg. Burde kanskje tømme anlegget helt og ta en trykktest av anlegget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 17, 2010 dette gjør de vel når det taes service? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 17, 2010 dette gjør de vel når det taes service? For å trykkteste et ac-anlegg skikkelig må man ha nitrogen som man kjører på anlegget med et trykk på 20-30 bar. Dersom anlegget holder tett da, kan man sette vakuum på anlegget en stund, få ut fukten og fylle med korrekt kjølemiddel. De fleste bilverksteder bruker en fyllestasjon - en maskin - som bare sjekker om systemet når korrekt vakuumverdi over en viss tid, og derfor antar at systemet er tett. Dette sier ikke noe om hvorvidt systemet klarer å holde tett når det kommer høyt trykk i det. En trykktest er en mye sikrere måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...