#1 Skrevet Juni 17, 2010 Som tittelen tilsier, jeg trenger desperat hjelp med å få trykktestet systemet mitt, jeg har byttet ALT unntaget slanger og Wastegate, likevel har jeg den forbanna nøkkinga/turbo kutt. Om noen kunne hjulpet hadde jeg satt utrolig stor pris på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 17, 2010 På min 99 A6 1,8Tq tok jeg en 0,5l cola flaske og kappet av bunnen på den (den passer akkurat i slangen fra lmm) Så borret jeg hull i bunnen av den og monterte en ventil (slik som sitter i felger) og satte trykk på motoren. Da får du sett etter lekasjer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 17, 2010 Det var noe slikt jeg tenkte Kjell, men holder det med en sykkelpumpe for å få opp trykket? That's what i got... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 17, 2010 er du sikker på at det er lekkasje, jeg hadde det samme på min forrige audi b5 med tip. og byttet plugger og vips så var det borte. men så kom det tilbake og da viste det seg å være en coil. du får ikke turbokutt ved lekkasje. men du kan få nøkking hvis n75 er gåen eller tempsensoren til intercooleren,etc. eller da evt plugg,coil. jeg hadde ujevnt drag i min b7 nå og monterte frontmontert intercooler og da blei det helt borte! bilen drar enda bedre uten tvil og alle ujevnheter i draget er borte. 100% suksess! dette er bare noen tips som du kan sjekke opp-håper det hjalp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 17, 2010 Da har jeg byttet: Plugger Coiler LMM Lambda N75 Jeg byttet N75'en i dag, tidligere har den bygget opp bra med trykk ved pådrag, heller ikke hatt noe lugging. Men nå etter jeg har byttet, får jeg ikke skikkelig drag før etter 3k rpm, dog har luggingen blitt noe mindre. Virker som om det ikke kommer nok luft til turbon... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 18, 2010 Hvis du har chippa bilen kan den orginale innsugslangen bli flat i bunn når du gir full klamp , jeg har byttet til autobahn 88 innsugslange og det hjalp også, også kan den orginale resirken begynne å lekke, hvis du har en billig resirk kan det også by på problemer , vil anbefale forge007. Men tror ikke den skal lage nøkking. At spoolupen starter på ca. 3000 er normalt. Du kjøpte vel N75 H når du først byttet eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 18, 2010 N75 H lages ikke lengre. Tror det var F jeg fikk. Som kom ny i 2006. Med den gamle N75'en fikk jeg hvertfall trykk, nå er det bare ræva. Faktisk dårligere spool nå enn stock... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 18, 2010 det er rart for jeg kjøpte min for ca 5-6 mnd siden .den er til audi 100 Q. hvis ikke de har sluttet å lage den nå akkurat?? men jeg husker jeg måtte komme med delenr selv for de fant den ikke på møller.... F er vel den jeg hadde orginalt på min b7. men har du prøvd å koble en justerbar turbotrykksventil paralelt med n75? det er et triks som har fjærnet nøkkingen for mange. søk litt rundt på forumet om nøkking i draget ol, jeg vet jeg har sett ett bilde av åssen du kobler de sammen i en tråd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 18, 2010 Hvilke feilkoder får du i Vagcom/diagnose? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 18, 2010 Her er infoen om hvordan man kobler en MBC parallellt med N75: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1444214&highlight=parallell+spike#post1444214 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 18, 2010 Jeg hadde originalt 058 906 283C, denne er erstattet med en ny F, som kom i 2006. Og H lages visst ikke lengre, de prøvde å søke opp, men fikk ikke frem noe. Eller får dere ha takk for all info! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 18, 2010 Om du fikk dårligere trykk no etter å ha bytta n75 så kan jo det vær en slange som går til den er gåen da så du har komt borti mens du skifta.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 18, 2010 Jeg kom borti flere slanger! Ingen av de små vakuum slangene virket morkne i det hele tatt, men det kan nok uansett være en god idè å få trykktestet frem til turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 18, 2010 På min 99 A6 1,8Tq tok jeg en 0,5l cola flaske og kappet av bunnen på den (den passer akkurat i slangen fra lmm)Så borret jeg hull i bunnen av den og monterte en ventil (slik som sitter i felger) og satte trykk på motoren. Da får du sett etter lekasjer Satte du trykk på en slange som er beregnet for 0 trykk ev, litt vakum? Man må trykksette den delen av systemet som er under trykk når turboen jobber. Ut fra turbo og bort til spjeld er mitt tips. og alle vakumslanger som forgrener seg fra de trykksatte slangene og til innsugsmanifold, for der vil det bli trykklekasje igjennom motoren og ut i eksosen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 18, 2010 Satte du trykk på en slange som er beregnet for 0 trykk ev, litt vakum?Man må trykksette den delen av systemet som er under trykk når turboen jobber. Ut fra turbo og bort til spjeld er mitt tips. og alle vakumslanger som forgrener seg fra de trykksatte slangene og til innsugsmanifold, for der vil det bli trykklekasje igjennom motoren og ut i eksosen. Det er nettopp det som er problemet mitt, det virker ikke som om turboen får noe luft å jobbe med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 18, 2010 Det er nettopp det som er problemet mitt, det virker ikke som om turboen får noe luft å jobbe med. Den får nok luft så lenge ikke noe blokkerer i luftinntaket eller luftfilteret ditt er veldig tett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 18, 2010 Jeg bygger hvertfall altfor lite trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 18, 2010 kan jo være turboen som begynner å ta kvelden å..? men det var det jeg mente at møller søker etter deler som hører til bilen din ,men n75 H hører ikke til din bil og med mindre du ikke har delenr å komme med eller har flaks og treffer en på møller som tenker litt ut av boksen så finner de ingen ting. men men den kan jo ha gått ut ... syns det var rart siden det ruller en del audi 100Q/s4 på veiene enda... men uansett -har du skrudd av innsugslangen fra turboen og kjent på "propellen" etter slark? eller skjekket om det er for mye olje i slangene ut av turbo? men en annen ting som jeg ikke vet noen ting om er om lamda sonden eller mafsensoren kan skape mindre trøkk hvis en av de begynner å ta kvelden? jeg tok iallefal å tetta slangen der lmm er koblet på med en lakkboks også skrudde jeg fast blåsepistolen med en slangeklemme der som n75 sitter og trykkte forsiktig litt trykk inn i systemet og da viste det seg at oljeåndinga på motorblokka under innsuget var helt morken.(på min forrige bil ,b5) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...