#1 Skrevet Juni 17, 2010 har en klimanlegg som ikke funker å har heller ikke vært i drift på rundt 2år.. skal bytte kompressoren nå og er det flere ting jeg bør bytte i samme slengen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 17, 2010 Filteret og div o-ringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 17, 2010 Du bør også skylle systemet hvis kompressoren har vært defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 17, 2010 Filteret og div o-ringer kupefilteret? det som sitter under vannkassa? og hvilket o-ringer? Du bør også skylle systemet hvis kompressoren har vært defekt. Dette gjør dem vell når jeg får fyllt på ac gass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 17, 2010 Han tenker vel på luft tørkeren. Som fjerner fuktighet fra kjølesystemet. Og o-ringer på alle slangetilkoblinger. (kompressor, tørker osv) Skylling er litt mer omfattende enn fylling, Da man må koble fra kompressor, og fjerne en evt reduksjonsventil. (forskjelling løsing fra bil til bil) Og selve skylleprosessen tar som regel over 1 time. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 17, 2010 Han tenker vel på luft tørkeren. Som fjerner fuktighet fra kjølesystemet.Og o-ringer på alle slangetilkoblinger. (kompressor, tørker osv) Skylling er litt mer omfattende enn fylling, Da man må koble fra kompressor, og fjerne en evt reduksjonsventil. (forskjelling løsing fra bil til bil) Og selve skylleprosessen tar som regel over 1 time. hmm... kan jeg skylle det selv eller? skrur av den gammle ac'en, skylle annlegget, på med nye o-ringer, tørker og kompressor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 17, 2010 Greia er at man skyller ikke med hageslangen liksom. Er noe spesielt middel som klima-apparatet bruker under trykk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 17, 2010 Greia er at man skyller ikke med hageslangen liksom. Er noe spesielt middel som klima-apparatet bruker under trykk.. så ikke for meg en hage slange akkurat, men har jeg forstått det riktig så er det bare å skru alt i hopen, fær på verkstede å få dem til å skylle å fylle på ac gass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 18, 2010 Han tenker vel på luft tørkeren. Som fjerner fuktighet fra kjølesystemet.Og o-ringer på alle slangetilkoblinger. (kompressor, tørker osv) Skylling er litt mer omfattende enn fylling, Da man må koble fra kompressor, og fjerne en evt reduksjonsventil. (forskjelling løsing fra bil til bil) Og selve skylleprosessen tar som regel over 1 time. Jepp var luft tørkeren Ang o-ringene tenkte jeg de ville være greit å bytte alle, siden anlegget ikke har vært i drift på 2 år Godt mulig noen av dem er gåen, og er ikke så gøy å bruke bet en gang til for å fylle gass Ellers så burde det bare å være å skru og fare på verkstedet å få skylt å fylt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 28, 2010 bumper denne litt! idag så tok jeg av ventiltroppen å tok å trøkte ned ventilen med en skrujern, da sprutet det gass ut! så det tilsier jo at annlegget iallefall er sånn høvelig tett får ac kompressoren snart å skal bestille tørkefilteret snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 28, 2010 Som jeg tipsa deg om ja På min kom det ikke noe gass ut. Anlegget ditt er tett ja. Få bytta kompressor og få trykktesta + etterfylt gass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 29, 2010 Som jeg tipsa deg om ja På min kom det ikke noe gass ut. Anlegget ditt er tett ja. Få bytta kompressor og få trykktesta + etterfylt gass jepp! men tror jeg skal bytte de o-ringene uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...