Hvilke produkter til rubbing/lakkrens/polish?

Anbefalte innlegg

Har nå alt jeg trenger av produkter til vask og wax, men mangler selve lakkbehandlingen.

Har tenkt på grov, medium og finish produkter.

Grov til striper.

Medium til swirls.

Finish til glans.

Hvilke produkter vil dere anbefale? Hvilke pads vil dere bruke til hvert resultat?

Har roterende maskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl: s3 til grove riper (rubing)

s14 til medium

s03 til finish ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vurdert det ja, men SS har kun s03+ til rubbing i 1kg flaske.

Har tenkt på S03+ til rubbing, S17 til medium og S40 til finish. De får du også i 250g flaske.

Høres det greit ut?

Hva med mezerna?

Og hvilke pads bør jeg bruke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

s17 jeg mente;)

scholl sine puter? gul og orange ? kommer nok noen "guruer" og svarer her snart.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S03 er vel LITT brutalt til finish, Joachim? :P S30 er fin. S40 fjerner fint lite annet enn hologrammer, og gir en litt blankere finish.

S03 til rubbing, S17+ til enten 2-steg eller alene, ev. S30 eller S40 til finish.

Ang. Gold Edition og +utgavene av disse har jeg lite erfaring med, med unntak av S17+ (knall god ;)).

Av Menzerna har jeg erfaring med Power Gloss (grov rubbing), SIP (medium polish) og 106FF/FA (finish, FA er i mine øyne bedre, med lengre kjøretid og mindre støv).

Min stemme går til Scholl for det aller meste, men noen lakktyper har jeg måttet bruke Menzerna på, av uviss grunn...

Scholl pads: blå (rubbing, grov polish), orange (polish, medium og 1-steg) og sort (finish).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs litt på åssen bil du skal bruke det på også, men jeg ville gått for Scholl S03 Gold med gul Scholl pad, og Scholl S30+ på orange pad, ta gjerne 2 av hver pad, og også små spot pads..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er det bare å slå seg løs :)

jeg har handlet mye her og er superfornøyd med priser og serivce (mye billigere enn en viss norsk konkurrent)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har siste halvåret brukt omtrent bare Menzerna, og en slik pakke dekker egentlig alle dine behov spør du meg. :)

Liker du produktene, kan du gå over til å kjøpe 1 liters senere. Spesielt den som heter Power Finish PO85RD 3.02 (gammelt navn, nytt navn er Super Intensive Polish) kommer du til å like.

Den kan ta godt på grov pad, men avslutter også utrolig pent på fin pad og lite trykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har siste halvåret brukt omtrent bare Menzerna, og en slik pakke dekker egentlig alle dine behov spør du meg. :)

Liker du produktene, kan du gå over til å kjøpe 1 liters senere. Spesielt den som heter Power Finish PO85RD 3.02 (gammelt navn, nytt navn er Super Intensive Polish) kommer du til å like.

Den kan ta godt på grov pad, men avslutter også utrolig pent på fin pad og lite trykk.

takker for svar:) da blir nok en slik pakke bestilt pluss litt til når jeg først er i gang:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.