Anbefalte innlegg

Har hatt en A6, 95 mod. i halvannet år.

Da jeg kjøpte den hendte det av og til at vindusheisene og soltaket ikke funket rett etter oppstart,

men virket etter noen minutters kjøring. Dette har imidlertid forverret seg, nå funker det sjelden.

De gangene det er liv er det som regel i forbindelse med at tenningen blir slått på eller av/nøkkel inn eller ut av tenningslåsen.

Har naturligvis sjekket sikringer og releer uten å finne feil.

Noen tips om hva som kan være feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt en A6, 95 mod. i halvannet år.

Da jeg kjøpte den hendte det av og til at vindusheisene og soltaket ikke funket rett etter oppstart,

men virket etter noen minutters kjøring. Dette har imidlertid forverret seg, nå funker det sjelden.

De gangene det er liv er det som regel i forbindelse med at tenningen blir slått på eller av/nøkkel inn eller ut av tenningslåsen.

Har naturligvis sjekket sikringer og releer uten å finne feil.

Noen tips om hva som kan være feil?

Kontakten bak på tenningslåset bruker å ryke, er grei jobb og bytte og koster bare noen hundrelapper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Over pedalene er det eit relè, nr trur eg var 363. Stort dobbeltrele. Kontakt på det grønne prinkortet inni der må loddes på nytt. Skal prøve finne ein anna tråd å linke inn her så får du se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk så mye for alle tips:)

Beklager at jeg startet en ny tråd for samme problemet, men jeg fant ikke den andre tråden da jeg søkte på forhånd.

Ser i den andre tråden at det er flere som har hatt samme problem som jeg har,

så det er nærliggende å tro at det er dette releet som er feilen.

Tok vekk platen over pedalene for å finne releet, men det var ikke noen rele der på den størrelsen og med det nummeret.

Legger ved bildet av de som er der i håp om at noen kan si om et av de som vises her.

Kontakten på tenningen skal jeg ut og sjekke nå i tilfelle det er der feilen ligger.

DSC02396.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikkje likt på alle audi da. håper andre kommer med innspill då :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter en del releer under sparkeplaten oxo på venstre side, der sitter bl.a vindusheisreleet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er løst, fant et dobbeltrele bak sparkeplaten på venstre side, der lå syndebukken :)

Knipset litt på det så ble det liv, er vel begrenset hvor lenge det holder, så jeg får få tak i et annet i tilfelle...

Takker alle så mye for alle tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er løst, fant et dobbeltrele bak sparkeplaten på venstre side, der lå syndebukken :)

Knipset litt på det så ble det liv, er vel begrenset hvor lenge det holder, så jeg får få tak i et annet i tilfelle...

Takker alle så mye for alle tips!

Gå over loddepungtene i releet så har du permanent gratis fix

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.