#1 Skrevet Juni 18, 2010 Hallo, fått litt tøbbel med coupen nå. Etter motorbytte gikk den ordentlig bortsett fra att den holdt igjen litt(kuttet) ved høyt turtall. fikk vel kanskje kjørt den 2 mil før den begynte og kutte hele tiden. noen ganger går den veldig rart på tomgang, hele motoren og bilen rister. og hvis jeg gir brått full gass stopper den, gir jeg på veldig sakte så får jeg opp turtall, men når den kommer opp mot 3500-4000 rpm begynner den og kutte og "skyte" Holder jeg full gass så høres det ut som en v8`r som går og gjeter mellom 3-3500 rpm. Den er også veldig tungstartet, må noenganger sitte og kine den i 2 min før den starter. Takknemlig for alle svar! Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 20, 2010 er en slange fra kullfilteret som ikke går noe sted, lekker også litt bensin under kullfilteret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 20, 2010 luftmengdemåleren din er defekt.. garantert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 20, 2010 luftmengdemåleren din er defekt.. garantert så skråsikker tør ikke jeg være med andres penger! Men ta av kontakten og se om bilen oppfører seg annerledes.. Er vel mange ting som kan forårsake denne typen fusking. Alt fra dårlig bensinpumpe til dårlige plugger. Ligger mange fine tråder om feilsøking på 3b motorer, sjekk samletråden til Steina Sjaastad. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 21, 2010 Om det er en slange fra kullfilteret som ikke går noe sted, hadde jeg sjekket det også. Slangen fra kullfilteret går vel inn på oljeåndingsslangen bak på toppen (Dog via magnetventil), og det er igjen kobla til trykk. Kan jo være rimelig heftig falskluft da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 21, 2010 Defekt LMM, eller luftlekkasje. LMM sjekkes ved å dra av kontakten. da vil bilen gå i nødprogram og fungerer bedre.. det vil den forsåvidt gjøre om det er luftlekkasje også Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 21, 2010 den gikk jo ordentlig en stund uten den slangen fra kullfilteret:P Prøvde og t aav kontakten til lmm nå, og jeg syntes ikke det blir noe forskjell:S Den pila på lmm skal peke mot turbo ?? Takker ellers for svar=) Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 22, 2010 Prøvde også og bytte bensinpumpa, i fra en audi 200- men fortsatt akkurat det samme:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 23, 2010 Hehe, mente ikke at du skulle bytte pumpa, var for å illustrere at det kan være mange årsaker. Pila skal være mot turbo mener jeg. Om du har luftfilterboks er det bare en vei, da den skal skrus i boksen med noen skivegreier. Ledningen skal uansett ut mot skjermen. Du har ikke noen du kan låne lmm fra da? koster jo noen kroner disse.. Gjør og som Jan sier, sjekk alle trykkslanger nøye ikke altid like lett å se. Sjekk og simringen som altid ryker i overgangen fra frontbjelke til IC. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 23, 2010 Prøvde og t aav kontakten til lmm nå, og jeg syntes ikke det blir noe forskjell:S Mvh Om det ikke ble noe forskjell uten lmm i så tyder jo det på at den ikke fungerer som den skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 23, 2010 Tok og leste ut feilkoder i dag, fikk feil både på lmm og lamda. men kan dette gjøre att bilen går så ekstremt feil?? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 23, 2010 Ja. Helt sikkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 23, 2010 Har en lamda fra en 200 her også, kan prøve og sette i den og koble ut lmm- da skal den vel gå mer ordentlig?? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 23, 2010 Om det ikke ble noe forskjell uten lmm i så tyder jo det på at den ikke fungerer som den skal. Helt enig her. Lån en frisk lmm og se om den funker bedre. Lambdafeil gjør ikke så mye utslag som lmm feil på 3B. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 28, 2010 Fant noe svidde ledninger i motor nettet Var i den strømpa som gikk ned på venstre side av motor med div olje følere++ har ikke fått sjekket helt omfanget av det ennå. men er vel en stor mulighet for att dette kan være problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 30, 2010 Tar også den ene av de 4 motorsikringene så fort jeg drar den på starteren:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 30, 2010 http://www.s2central.net/main_frame.html Her finner du skjema på hele motoren samt oversikt over sikringer osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 1, 2010 Takker=) Har åpnet opp strømpa og skjert vekk ledingene som var sammensmeltet og skøtet med nye ledninger Bilen går fortsatt likt, og tar motorsikring med en gang.. Haff:s Vurderer og kjøre hele dritten til Motortek og få monter megasquirt, begynner nesten og grine ve tanke på skifte el nett selv mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 1, 2010 At feilen ikke forsvant er ikke så rart siden de ledningene går til div instrumenter og ikke til Motornicen. Men skaff deg en Lmm som du vet fungerer og prøv den. Samt finn ut nøykatig hvilken sikring som ryker så kanskje noen har fler tips til deg videre i feilsøking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 1, 2010 Okei, trodde det hadde en samenheng med att den motrosikringen gikk hele tiden jeg. Fant ikke noe skjema over sikringer, kun rele`r. men her er ett bilde som viser hvilken sikring som går, om noen kjenner til akkurat hva den er til. Har en kompis med med s2, der er også lmm gått- men den fungere 100 ganger bedre en min. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 1, 2010 Det står på lokket hva sikringen går til, jeg husker hele sikringsrekka på en 3b men legg det ut her så skal vi nok få løst problemet ditt. At kompisen din sin bil går bedre enn din skal du bare glemme nå. Her må det prøves i systematisk rekkefølge. Du har tatt motorbytte, er du uheldig har det skjedd noe med triggerpinnene på svinghjul som gjør at dette kødder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 1, 2010 (endret) Det kan se ut som det kurs 27 du blåser, det er strøm til hjernen og den skal være 20a og ikke 10a som du har der. Om du ser på skjema mater sikring27 massemåler, ta ut massemåler og dra bilen på starteren, ryker den ikke da har du funnet synderen. Les ut feilkoder kan også hjelpe deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 1, 2010 Takker så mye for gode tilbakemeldinger:) Prøvde og ta ut kontakta for lmm for så og sette i sikring i plass 27, da gikk den ordentlig på tomgang- tok jeg ut sikringen gikk den rævva igjen=) men går fortsatt ikke riktig på turtall, men det er vel helt normalt uten lmm:) Så da har vi vel funnet syndern? Tok også og prøvde vagcom i dag, og da fikk jeg feil på både lmm og lambda + en som het altitude sensor elns?? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 1, 2010 Ikke monter megasquirt hvertfall, det er liten sjangs for at det vil løse noen problemer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 2, 2010 Ser ut som du har funnet en feil ja, sett i en lmm som fungerer. Ang feilkode på høyemåleren så glem denne inntil videre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...