Anbefalte innlegg

Hallo, fått litt tøbbel med coupen nå.

Etter motorbytte gikk den ordentlig bortsett fra att den holdt igjen litt(kuttet) ved høyt turtall.

fikk vel kanskje kjørt den 2 mil før den begynte og kutte hele tiden. noen ganger går den veldig rart på tomgang, hele motoren og bilen rister. og hvis jeg gir brått full gass stopper den, gir jeg på veldig sakte så får jeg opp turtall, men når den kommer opp mot 3500-4000 rpm begynner den og kutte og "skyte"

Holder jeg full gass så høres det ut som en v8`r som går og gjeter mellom 3-3500 rpm.

Den er også veldig tungstartet, må noenganger sitte og kine den i 2 min før den starter.

 

Takknemlig for alle svar!

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en slange fra kullfilteret som ikke går noe sted, lekker også litt bensin under kullfilteret

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

luftmengdemåleren din er defekt.. garantert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

luftmengdemåleren din er defekt.. garantert

 

så skråsikker tør ikke jeg være med andres penger!

 

Men ta av kontakten og se om bilen oppfører seg annerledes.. Er vel mange ting som kan forårsake denne typen fusking. Alt fra dårlig bensinpumpe til dårlige plugger. Ligger mange fine tråder om feilsøking på 3b motorer, sjekk samletråden til Steina Sjaastad.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er en slange fra kullfilteret som ikke går noe sted, hadde jeg sjekket det også.

Slangen fra kullfilteret går vel inn på oljeåndingsslangen bak på toppen (Dog via magnetventil), og det er igjen kobla til trykk.

Kan jo være rimelig heftig falskluft da.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defekt LMM, eller luftlekkasje.

LMM sjekkes ved å dra av kontakten. da vil bilen gå i nødprogram og fungerer bedre.. det vil den forsåvidt gjøre om det er luftlekkasje også ;)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den gikk jo ordentlig en stund uten den slangen fra kullfilteret:P

Prøvde og t aav kontakten til lmm nå, og jeg syntes ikke det blir noe forskjell:S

Den pila på lmm skal peke mot turbo ??

Takker ellers for svar=)

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde også og bytte bensinpumpa, i fra en audi 200- men fortsatt akkurat det samme:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, mente ikke at du skulle bytte pumpa, var for å illustrere at det kan være mange årsaker. Pila skal være mot turbo mener jeg. Om du har luftfilterboks er det bare en vei, da den skal skrus i boksen med noen skivegreier. Ledningen skal uansett ut mot skjermen. Du har ikke noen du kan låne lmm fra da? koster jo noen kroner disse..

 

Gjør og som Jan sier, sjekk alle trykkslanger nøye ikke altid like lett å se. Sjekk og simringen som altid ryker i overgangen fra frontbjelke til IC.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde og t aav kontakten til lmm nå, og jeg syntes ikke det blir noe forskjell:S

 

Mvh

 

Om det ikke ble noe forskjell uten lmm i så tyder jo det på at den ikke fungerer som den skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok og leste ut feilkoder i dag, fikk feil både på lmm og lamda. men kan dette gjøre att bilen går så ekstremt feil??

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Helt sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en lamda fra en 200 her også, kan prøve og sette i den og koble ut lmm- da skal den vel gå mer ordentlig??

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det ikke ble noe forskjell uten lmm i så tyder jo det på at den ikke fungerer som den skal.

 

Helt enig her. Lån en frisk lmm og se om den funker bedre. Lambdafeil gjør ikke så mye utslag som lmm feil på 3B.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant noe svidde ledninger i motor nettet :(

Var i den strømpa som gikk ned på venstre side av motor med div olje følere++ har ikke fått sjekket helt omfanget av det ennå. men er vel en stor mulighet for att dette kan være problemet :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar også den ene av de 4 motorsikringene så fort jeg drar den på starteren:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker=)

Har åpnet opp strømpa og skjert vekk ledingene som var sammensmeltet og skøtet med nye ledninger

Bilen går fortsatt likt, og tar motorsikring med en gang..

Haff:s

Vurderer og kjøre hele dritten til Motortek og få monter megasquirt, begynner nesten og grine ve tanke på skifte el nett selv

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At feilen ikke forsvant er ikke så rart siden de ledningene går til div instrumenter og ikke til Motornicen. Men skaff deg en Lmm som du vet fungerer og prøv den. Samt finn ut nøykatig hvilken sikring som ryker så kanskje noen har fler tips til deg videre i feilsøking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, trodde det hadde en samenheng med att den motrosikringen gikk hele tiden jeg. Fant ikke noe skjema over sikringer, kun rele`r. men her er ett bilde som viser hvilken sikring som går, om noen kjenner til akkurat hva den er til.

Har en kompis med med s2, der er også lmm gått- men den fungere 100 ganger bedre en min.

 

Mvh

DSC00729.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står på lokket hva sikringen går til, jeg husker hele sikringsrekka på en 3b men legg det ut her så skal vi nok få løst problemet ditt. At kompisen din sin bil går bedre enn din skal du bare glemme nå. Her må det prøves i systematisk rekkefølge. Du har tatt motorbytte, er du uheldig har det skjedd noe med triggerpinnene på svinghjul som gjør at dette kødder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan se ut som det kurs 27 du blåser, det er strøm til hjernen og den skal være 20a og ikke 10a som du har der.

Om du ser på skjema mater sikring27 massemåler, ta ut massemåler og dra bilen på starteren, ryker den ikke da har du funnet synderen. Les ut feilkoder kan også hjelpe deg.

3bsikringer.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye for gode tilbakemeldinger:)

Prøvde og ta ut kontakta for lmm for så og sette i sikring i plass 27, da gikk den ordentlig på tomgang- tok jeg ut sikringen gikk den rævva igjen=) men går fortsatt ikke riktig på turtall, men det er vel helt normalt uten lmm:)

Så da har vi vel funnet syndern? Tok også og prøvde vagcom i dag, og da fikk jeg feil på både lmm og lambda + en som het altitude sensor elns?? :P

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke monter megasquirt hvertfall, det er liten sjangs for at det vil løse noen problemer! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som du har funnet en feil ja, sett i en lmm som fungerer. Ang feilkode på høyemåleren så glem denne inntil videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.