Anbefalte innlegg

Bilen har vært på eu-kontroll i dag.. å det ble en liten liste desverre:

2-Parkbrems for lang vandring

1-varsellampe for brekk fungerer ikke

2-mer enn 25% rust på en skive bak

2-xenon

2-slakke bærearm nedre- begge sier foran

2-slakke øvre bærearm bakaksel

2-stor slakk i foringer bak - venstre

noen som har peiling på hvor det er best å få tak i deler, og hvilke deler det er snakk om?

mvh joachim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har vært på eu-kontroll i dag.. å det ble en liten liste desverre:

2-Parkbrems for lang vandring

1-varsellampe for brekk fungerer ikke

2-mer enn 25% rust på en skive bak

2-xenon

2-slakke bærearm nedre- begge sier foran

2-slakke øvre bærearm bakaksel

2-stor slakk i foringer bak - venstre

noen som har peiling på hvor det er best å få tak i deler, og hvilke deler det er snakk om?

mvh joachim

var en en liten liste det der, skal til pers selv før november : rolleyes

kommer med noen tips, men ikke noe fasit da jeg er ikke no mekaniker :o

parkbrems lang vandring har du justering på under hvis ikke det er en eller begge wirene dine som er gåen.skifte , eller justere

skiver bak kan du kjøpe både hos møller og mekonomen. eller hvis du har tid http://www.autohausaz.com eller http://www.034motorsport.com.

Xenon - er det for det de er ettermontert tro ? få skiftet til orginalt ?

bærearmer foran /bak : samme som skiver

foringer : samme som over.

litt rart at du ikke fikk noe på bremser bak siden det var så mye rust der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som at du må bytte til nye skiver og klosser bak hvertfall, da har sikkert ikke håndbrekket for lang vandring lenger heller, xenon får du ta av til etterkontrollen. bremsesett her: ebay-skiver

Ellers kan du sjekke ut mekonomen.no for foringer, tror de ligger greit på pris der.

Ang bærearmer kan du jo prøve disse: http://cgi.ebay.de/QUERLENKER-VERSTARKT-ALLE-AUDI-100-S4-A6-S6-4A-C4-MEYLE

Det er ett sett med alt som trengs til slettes ingen gale pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema har fremre bærearmer til deg til 500 kr stk.

Kjørte det selv på S4'n min, kurant kvalitet. Så kjøper du de to "monteringshylsene" for 130 kr tilsammen på mekonomen.

Ellers er autohaus som nevnt over fint på quattrostaga dine (øvre bærearmer bak) og foringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar:)

angående bremser bak så er det ikke noe feil med bremsene, de bremser gjevnt å alt, er bare litt rust på venstre skive bak, så tenkte å pusse den. tror skivene og klossene er ganske bra. skal også prøve å stramme brekket:)

kan hende det er skevslitte klosser på venstre side bak så det er grunnen til at det har kommet litt rust der, er rust i midten på skiva, men ikke i kanten om dere skjønner..

så de bærebruene på biltema er noe å satse på?

hva er det som er quattrostagene egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper ikke å pusse noen skive for å få vekk rusten annet enn midlertidig. Skal det bli bra må det skiftes, og med den feilen på brekket også lukter det nye skiver, klosser, calipere og brekkwirer om det skal bli ordentlig og vare en stund. Bærearmer foran får du på Biltema, stag bak på nettet (AutohausAZ f.eks.) og Møller går man bare til for disse delene om man har for mye penger.

Hva er "stor slakk i foringer bak - venstre"? Bærearmsforinger bak? De er i så fall ikke dyre, men må ha presse for å skifte dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper ikke å pusse noen skive for å få vekk rusten annet enn midlertidig. Skal det bli bra må det skiftes, og med den feilen på brekket også lukter det nye skiver, klosser, calipere og brekkwirer om det skal bli ordentlig og vare en stund. Bærearmer foran får du på Biltema, stag bak på nettet (AutohausAZ f.eks.) og Møller går man bare til for disse delene om man har for mye penger.

Hva er "stor slakk i foringer bak - venstre"? Bærearmsforinger bak? De er i så fall ikke dyre, men må ha presse for å skifte dem.

Hvor er beste plassen å skaffe bærearmsforinger bak? trenger til en typ44q..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg sist bestilte på Meca. Kostet ikke så veldig mye. Er enda billigere på AutohausAZ, men gevinsten blir heller liten med frakt og alt det der om man ikke skal ha noe mer samtidig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg sist bestilte på Meca. Kostet ikke så veldig mye. Er enda billigere på AutohausAZ, men gevinsten blir heller liten med frakt og alt det der om man ikke skal ha noe mer samtidig..

Eg spurte på Meca for en uke siden, de kunne ikke skaffe noe til bakstillinga : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg spurte på Meca for en uke siden, de kunne ikke skaffe noe til bakstillinga : mad :

Lette etter disse lenge.(de som fester armene til bærebrua ikke sant) Fant de ikke noen steder, var på bilextra, mekonomen, biltema(!), autohausaz, american autoparts(eller hva det heter) og en hel bøtte med internett sider. Kjøpte tilslutt av en her på forumet. De lagg i Møllerposer så ser for meg at det er beste\eneste alternativ...

forsåvidt enkle å bytte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det mest sannsynlig disse som er problemet på min også kanskje?

skal ha bilen på bukk i morgen å se over problemene..

Fler som mener at det er greit å gå for bærearmer foran fra biltema? er det noe å satse på? er litt skeptisk,.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke foringer er dette på autohausaz? fant ikke noe til bakstillinga der.

Er det 269x20mm skiver bak?

er det like bærearmer foran på min bil som på s4? siden jeg har siste modell med likt fjørbein og bremser som s6

Og hva er øvre bærearm bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både hos Meca og AutohausAZ er det best å finne delenummeret og søke på det. Det er mange deler de fører som ikke står i katalogen om man bare går inn på biltype.

Bremsene bak er 269x20 ja, og alle C4 har samme bærearmer uavhengig av årsmodell og motor.

Den slarken bak - er det selve bærearmen med foringene eller er det det camberstaget i overkant? Sistnevnte pleier "alltid" å bli slarkete mens anmerkning på selve bærearmsforingene er relativt sjelden.

Uansett har den store bærearmen følgende nummer på foringene:

4D0 511 523 C (bakre, 2 stk)

4A0 511 247 B (fremre, 2 stk)

4A0 511 249 (fremre, 2 stk)

Det er totalt fire fremre foringer, to pr. side, en klemt inn fra hver side i braketten, og de to er forskjellige, altså en med hvert delenummer på hver side. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for tips:) er det mulig å kjøpe hele bærearmen? eller er ikke dette lønnsomt?

hvor kan jeg finne delenr på delene på bilen? finnes det ett program for det?:)

angående slarken bak, så har jeg ikke peiling.. har bare skrevet direkte fra kontrollskjemaet jeg.

camberstaget i overkant, er dette ett kort ledd som ser ut som har bærekule i hver ende? finner det på mekonomen iaffal, heter der Stab.stag ledd vs/hs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele den nedre bærearmen bak er grisedyr, så det er ikke noe alternativ. Er gjort på 10 minutter med presse å presse foringene i den og braketten med de fremre foringene, så har du ikke presse er det sikkert ikke dyrt å få noen til å gjøre det heller.

Det kan være greit å finne ut av hva som er slarkete før du kjøper deler. Det camberstaget er en gjenganger, så jeg holder en knapp på at det kan være det. Ser ut som en slags bærekule i hver ende ja, og det justere camberen, så etter å ha byttet det bør man ta hjulstillingskontroll. :) De er grisedyre i Norge i forhold til fra AutohausAZ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er dette for noe?

utennavn.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de på bildet på AutohausAZ-linken pleier "alltid" å bli slarkete. De greiene på Mekonomen-bildet er linken mellom stabstag og bærearm (ikke sikkert du engang har stabstag bak..) og blir ikke så ofte utslitt, da den ikke er utsatt for så mye belastning. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut hva jeg må bytte:) var ikke så ille som jeg først trodde.

her er lista:

Camberstag bak

stab stag ledd bak

skiver og klosser bak

bærearmer foran

Noen som har peiling på om de har stab stag leddet på autohausAZ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man betale moms på varer fra autohausAZ? er de snille med å sende som gaver eller skrive ned verdi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bedt de gjøre det tre ganger, men alle gangene har de skrevet aktuell verdi, så jeg slapp ikke :)

De har forøvrig fremre bærearmer der også, men de er såpass tunge at frakten blir ganske dyr med de. Derfor jeg kjøpte på biltema :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah, okei:) men vet noen om de har det stab stag leddet bak på autohausAZ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele den nedre bærearmen bak er grisedyr, så det er ikke noe alternativ. Er gjort på 10 minutter med presse å presse foringene i den og braketten med de fremre foringene, så har du ikke presse er det sikkert ikke dyrt å få noen til å gjøre det heller.

Det kan være greit å finne ut av hva som er slarkete før du kjøper deler. Det camberstaget er en gjenganger, så jeg holder en knapp på at det kan være det. Ser ut som en slags bærekule i hver ende ja, og det justere camberen, så etter å ha byttet det bør man ta hjulstillingskontroll. :) De er grisedyre i Norge i forhold til fra AutohausAZ.

Spør her uten å lage ny tråd!

Er det mye jobb å få ut denne braketten som disse foringene sitter i ?

Tenkte meg det gikk slik :

løsne de 3 boltene og senke armen ned, for så å skru ut bolten som går igjennom forinene??

Har en mistanke om at det er denne som lager dunkelyden jeg har i bakstillinga!

2012-02-23165517.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk demontert brakettene igår.

Enkel sak det.

Var med en kamerat opp på jobben hans idag og skulle presse i nye foringer.

Men de nye foringene var 4mm for store iforhold til braketten!?

Er det riktig?

Delenr. på nye foringene er : 4A0 511 247B x2 og 4A0 511 249 x2.

Delenr. på gamle foringene er : 443 511 247D x4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dunkelyd bak er nesten alltid stabstaglinkene vist over her, eller camberstaget..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.